Restaurantele, hotelurile si magazinele nu au voie sa refuze nici un client

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Firma are dreptul de a-si selecta clientii". Discoteci, restaurante si chiar spalatorii auto isi intampina publicul potential cu astfel de anunturi. "Pe mine oare ma vor lasa sa intru?", este

"Firma are dreptul de a-si selecta clientii". Discoteci, restaurante si chiar spalatorii auto isi intampina publicul potential cu astfel de anunturi. "Pe mine oare ma vor lasa sa intru?", este intrebarea care iti vine in minte. "Mi s-a intamplat sa ma duc intr-un restaurant din Capitala, impreuna cu o prietena si copiii nostri. La vremea aceea, cei mici aveau in jur de doi ani. Dupa ce ni s-a adus comanda, micutii au inceput sa fie ceva mai galagiosi, drept pentru care ni s-a cerut sa parasim restaurantul. Motivul: deranjam restul clientilor. In acel moment, mai erau doar cateva persoane in restaurant, care nu pareau iritati de copii", povesteste M.V. din Bucuresti. Unii ar putea sa spuna ca, atata timp cat localul este proprietate privata, patronul are dreptul sa-si selecteze clientii. Legea e de alta parere, considerand aceste practici ca discriminari. Potrivit Ordonantei de Guvern numarul 137/2000, "constituie contraventie refuzarea accesului unei persoane sau al unui grup de persoane la serviciile oferite de hoteluri, teatre, cinematografe, biblioteci, magazine, restaurante, baruri, discoteci sau orice alti prestatori de servicii, indiferent daca sunt in proprietate privata sau publica (...)". Nici Protectia Consumatorilor nu este de acord cu ideea de selectare a clientilor. "Se incalca drepturile consumatorilor. Singurele exceptii sunt acelea in care un anumit local este cu circuit inchis. Atunci nu ai ce face", ne spune Ion Stefan cel Mare, seful Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Bucuresti. Cu toate acestea, s-a uitat sa se stipuleze in legislatia privind protectia consumatorilor pedepsele pe care le risca agentii economici care isi selecteaza clientela. Totusi, uneori, explicatiile patronilor sunt legitime. "Imi asum responsabilitatea de a refuza un client care vine sa-i spal o masina murdara de sange. Nu am de unde sa stiu daca a dat peste un caine sau a omorat un om", explica patronul unei spalatorii auto din Capitala.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite