Războiul dintre STS şi operatorii de telefonie mobilă continuă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel care va pierde va scoate din buzunar câteva zeci de milioane de euro, costul investiţiilor pentru compatibilizarea sistemelor de comunicaţii Disputa declanşată între Serviciul de

Cel care va pierde va scoate din buzunar câteva zeci de milioane de euro, costul investiţiilor pentru compatibilizarea sistemelor de comunicaţii

Disputa declanşată între Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi operatorii de telefonie mobilă este departe de a se fi încheiat. Cine va pierde acest război va scoate din buzunare câteva zeci de milioane de euro, atât cât vor costa investiţiile pentru compatibilizarea sistemelor de comunicaţii. STS acuză că soluţia dorită de operatori nu permite nici pe departe localizarea apelanţilor de pe telefoanele mobile a numărului 112.

STS a acuzat operatorii de telefonie mobilă că se folosesc de pretextul incompatibilităţii sistemelor lor cu cele ale serviciului 112 pentru a masca faptul că, de fapt, nu pot localiza apelanţii.

Potrivit STS, oficialii companiilor de telefonie mobilă "au uitat" să spună că soluţia propusă de ei ar permite localizarea doar la nivelul ariei de acoperire a unei antene GSM.

Adică o suprafaţă cuprinsă între 400 şi 1.000 de metri, mult prea mare pentru a se putea numi localizare. Soluţia tehnică propusă de reprezentanţii STS presupune realizarea unui server pentru localizare, care să funcţioneze în paralel cu sistemul de servere al numărului unic de urgenţă. Potrivit STS, avantajele acestei soluţii sunt de necontestat.

Cu ajutorul antenelor de telefonie mobilă, apelanţii de pe celulare a numărului 112 ar putea fi localizaţi, prin triangulare, asemenea unui sistem GPS, cu o marjă de eroare de doar câţiva metri. Mai mult, localizarea ar fi permanentă, în condiţiile în care subiecţii sunt în deplasare, de pildă în maşină.

Totodată, STS susţine că soluţia sa, a serverelor în paralel, este una de viitor. De un astfel de sistem beneficiază, deocamdată, doar Suedia, ţara cea mai avansată din lume în ceea ce priveşte sistemul numărului unic de urgenţă. De altfel, compania suedeză Ericsson, care a implementat în România sistemul 112, este prima din lume care a realizat un sistem integrat de alertare a serviciilor de urgenţă, în anul 1954. Companiile de telefonie mobilă se opun acestei soluţii, deoarece investiţia, în valoare de câteva milioane de euro, ar cădea în responsabilitatea lor.

Orange şi Vodafone aruncă pisica peste gardul STS

La rândul lor, operatorii de telefonie mobilă propun ca informaţiile de localizare să fie transmise direct în sistemul de servere 112, care însă nu este compatibil cu formatul în care sunt transmise aceste date. Cu alte cuvinte, operatorii propun, nici mai mult, nici mai puţin, decât schimbarea softului numărului unic de urgenţă, care a costat peste 40 milioane de euro. O mediere se aşteaptă acum de la autorităţile statului, care trebuie să împace şi capra, şi varza.

Doi dintre cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de pe piaţa românească, Orange şi Vodafone, susţin că informaţiile privind localizarea apelanţilor nu pot fi preluate de STS pentru că softul 112 este incompatibil cu cel utilizat de ei. În plus, nu există nicio prevedere în legislaţia europeană care să-i poată obliga să-şi compatibilizeze sistemul cu cel de la numărul de urgenţă. "Informaţiile necesare localizării apelanţilor prin serviciul 112, conform cerinţelor UE, există în standardul GSM şi pot fi furnizate autorităţilor în orice moment.

Faptul că STS a achiziţionat şi alte tehnologii sau platforme de localizare care nu sunt compatibile cu soluţiile operatorilor nu face obiectul discuţiilor pentru satisfacerea obligaţiilor impuse de legislaţia europeană, în privinţa serviciului unic pentru apeluri de urgenţă", ne-au declarat oficialii Vodafone.

UE nu are standarde în telecomunicaţii

UE nu a impus niciodată anumite standarde în materie de telecomunicaţii. În Europa, singurele standarde unanim acceptate sunt cele ale ETSI (European Telecommunications Standards Institute). Potrivit STS, softul sistemului 112, implementat de Ericsson, este perfect compatibil cu exigenţele ETSI.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite