Publicitatea incorectă, sancţionată de Protecţia Consumatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele CNA, Răzvan Popescu (foto), a declarat ieri că, numai în 2007 au fost emise 54 de decizii în ceea ce priveşte publicitatea incorectă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia

Preşedintele CNA, Răzvan Popescu (foto), a declarat ieri că, numai în 2007 au fost emise 54 de decizii în ceea ce priveşte publicitatea incorectă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) au încheiat un protocol de colaborare prin care vor face schimb de informaţii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului.

Prin aceasta se încearcă evitarea creării unei impresii false asupra unor oferte prin descrierea produselor ca fiind "gratuite", "bonus", "fără taxe", dar şi a folosirii conţinutului editorial din mass-media pentru a promova un produs fără a se specifica clar acest lucru.

Alte probleme cu care se confruntă consumatorii sunt jocurile piramidale şi reclamele la concursuri în care se promit premii inexistente sau care se obţin contra unei sume de bani. Protocolul va dura un an de zile, cu posibilitatea de prelungire. În baza acestuia, ANPC poate dispune suspendarea activităţii unui furnizor economic care persistă în practicile publicitare incorecte, chiar şi după sancţionarea venită din partea CNA. (Ioana Nae)

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite