Produsele cu defecte de fabricatie trebuie inlocuite, nu reparate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In ultima perioada, numarul sesizarilor sosite la Asociatia pentru Protectia Consumatorului (A.P.C.) care vorbesc despre imposibilitatea repararii produselor aflate in termenul de garantie este tot

In ultima perioada, numarul sesizarilor sosite la Asociatia pentru Protectia Consumatorului (A.P.C.) care vorbesc despre imposibilitatea repararii produselor aflate in termenul de garantie este tot mai mare. Desi, potrivit legii, orice consumator are dreptul la remedierea, in termen de 10 zile, a defectiunilor ce apar la produsele aflate inca in termen de garantie, consumatorii se plang ca sunt plimbati de la un service la altul, iar aparatele raman de nefolosit. Mai mult decat atat, unii agenti economici refuza sa inlocuiasca piesele defecte ale aparatelor comercializate sau sa inapoieze contravaloarea lor. Cele mai multe cazuri sunt intalnite la magazinele care comercializeaza telefoane mobile. Desi cumparatorii semneaza un certificat de garantie, in cazul in care telefonul este defect din fabricatie, acesta nu este schimbat, ci reparat. Cumparatorul este trimis la un service unde trebuie sa astepte pret de mai multe zile pana i se vor inlocui piesele defecte, iar in cele mai multe cazuri acestea sunt la mana a doua. "Oamenii fac reclamatii, iar vanzatorii intarzie remedierea defectiunilor, in speranta ca va expira termenul contractului de garantie, iar ei vor fi scutiti de obligatii. ii sfatuim pe toti cei care se confrunta cu astfel de probleme sa semnaleze in scris magazinelor defectiunile aparute la produsele aflate in termen de garantie si chiar sa solicite inregistrarea sesizarilor, pentru ca astfel sa poata avea o dovada clara a refuzului acestora de a-si indeplini obligatiile contractuale", a declarat presedintele A.P.C., Cristian Popescu.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite