Producatorii agricoli, nemultumiti ca nu primesc cupoane si pentru cultura porumbului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odata cu incalzirea vremii, se intensifica lucrarile agricole de primavara. Producatorii agricoli isi fac socotelile ce pot obtine in schimbul cupoanelor de la Guvern: seminte, ingrasaminte, motorina

Odata cu incalzirea vremii, se intensifica lucrarile agricole de primavara. Producatorii agricoli isi fac socotelile ce pot obtine in schimbul cupoanelor de la Guvern: seminte, ingrasaminte, motorina si... bautura. In judetul Valcea, valoarea cupoanelor agricole se ridica la peste 32 miliarde lei. Cei mai multi dintre producatorii agricoli", ar fi dorit direct bani si nu hartii cu diverse valori, dar "e bine si asa". "Peste 75% din cupoanele destinate culturilor agricole in Valcea au ajuns deja la producatorii agricoli, spune Dumitru Lovin, director executiv al Directiei judetene pentru agricultura si dezvoltare rurala. "Diferenta se afla deja la primarii, de unde cei interesati pot sa-si procure cupoanele valorice". La sate sunt insa mari nemultumiri, pentru ca nu se dau cupoane si pentru porumb, cultura cu ponderea cea mai mare la nivel national. Motivul ca ar fi fost suma mult prea mare nu-i incurajeaza pe producatorii agricoli, ci dimpotriva. Probleme se ridica la valorificarea cupoanelor agricole, si asta datorita faptului ca sunt destui agenti economici care distribuie ingrasaminte, combustibil, seminte pentru plante tehnice si legume care nu accepta livrarea produselor pe cupoane. Explicatia lor e simpla: "Vrem bani cash si nu hartie cu care sa se recupereze TVA-ul dupa mult timp". Din experienta lor, pana se face decontarea cupoanelor pot trece si 3-4 luni de zile... Directorul Lovin sustine ca la Valcea, cel putin pentru procurarea ingrasamintelor chimice necesare culturii graului, s-a gasit o solutie. Oltchim Rm. Valcea aduce ingrasamintele chimice pentru grau pe care le distribuie in localitatile judetului in mod organizat, in functie de solicitari, iar decontarea se face pe baza cupoanelor valorice. Cert este ca producatorii agricoli trebuie sa se obisnuiasca din nou cu aceste cupoane si ele sa nu ajunga sa fie valorificate prin piete si targuri, pe diferite produse si mai ales pe bauturi alcoolice.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite