Orele de chimie şi fizică, sperietoarele elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce profesorii spun că orele de ştiinţe exacte sunt cele mai frumoase şi folositoare în viaţă, liceenii nu sunt convinşi de acest lucru "Mie nu-mi place ora de chimie", e

În timp ce profesorii spun că orele de ştiinţe exacte sunt cele mai frumoase şi folositoare în viaţă, liceenii nu sunt convinşi de acest lucru

"Mie nu-mi place ora de chimie", e dictonul principal în rândul liceenilor. Formulele foarte lungi, lecţiile plicticoase şi lipsa experimentelor îi fac pe liceeni să nu le iubească nici pe profesoarele de chimie şi nici orele ţinute de acestea. Nici fizica nu le place prea mult elevilor de liceu. Depinde de profesorul care o predă. "Cel mai mult ne place franceza, profesoara e super", spune Marius Niculae din clasa a lX-a la Grupul Şcolar nr. 19 (RATB) din Bucureşti. Elevul adaugă că nu-i place chimia din generală, când profesoara "avea ceva cu el". Marius îşi aminteşte că, într-o oră de chimie, a dat foc la un recipient din cauză că a folosit substanţe nepotrivite. "La fizică aveam un profesor care, dacă bătea Steaua, ne dădea numai note mari, dar dacă lua bătaie luam numai trei şi patru", povesteşte Marius.

Fără experimente de laborator

Nici la anii terminali situaţia nu diferă în privinţa orelor de chimie. Elevii spun că nu au făcut niciun experiment în laboratorul de chimie pentru că nu au avut aşa ceva. "Contează şi profesorul. Nouă mai mult ne place fizica. Asta pentru că avem şi dirigintele de fizică", spune Constantin Nica, elev din clasa Xll-a la acelaşi liceu. Profesorul de fizică susţine că sunt foarte puţini copiii cărora să le placă materia pentru că e grea şi e mult de muncă. "Mai e şi problema cum vin din şcoala generală. Cei care au o bază solidă din clasele şaptea şi a opta fac faţă cu brio la liceu", spune Ioan Păduraru, profesor de fizică la Grupul Şcolar nr.19. Lecţiile de fizică au loc pe calculator, ceea ce îi face să înţeleagă mai bine materia predată. Directorul liceului susţine că, din cauza profilului liceului, au pus accent pe dotarea laboratoarelor de fizică şi electrotehnică. "Abia de anul acesta vom avea laboratoare de chimie şi biologie. În câteva zile, vom pune în funcţiune şi un nou laborator de fizică. Am montat deja mobilierul şi urmează să punem şi dispozitivele", spune Doiniţa Ghinea, director al Liceului RATB.

Profesoara încearcă să se impună

Nici la Liceul "Grigore Moisil" chimia nu se numără printre preferinţele elevilor. "Mie nu-mi place chimia pentru că e foarte complicată. Îmi place cum predă profesoara, dar îmi e frică de ea, pentru că încearcă să se impună. Nu pot să iau note mari", spune Răzvan Grigore din clasa Xl-a B.

Explicaţia oficialilor pentru frica elevilor de profesoarele şi profesorii de ştiinţe exacte este legată de felul în care aceştia ştiu să-şi prezinte materia. "Contează cât de pregătit e profesorul şi cum îi determină pe elevi să înveţe", spune Marian Banu, inspector de relaţii publice de la Inspectoratul Bucureşti.

Inspectorul de chimie de la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti spune că, dimpotrivă, chimia şi profesorii care predau această materie sunt iubiţi. "E un obiect mai dificil, care necesită şi cunoştinţe de fizică, şi de matematică. Cum numărul de ore s-a redus, atunci e dificil ca profesorii să reuşească să facă şi laborator, şi totodată să-l facă pe elev să înţeleagă că e un obiect cu aplicaţii în viaţă", spune Mihaela Doicin, inspector de chimie.

În 2005, liceele din Bucureşti au primit peste trei milioane de lei pentru dotarea laboratoarelor de fizică şi biologie.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite