In acest an, OPC-ul a fost sesizat de 21.600 ori, in scris, pe Internet sau la telefonul consumatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interviu cu presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Catalin Teodorescu

Inspectorii de la Protectia Consumatorilor (ANPC) ar putea beneficia de stimulente financiare, a caror valoare sa fie direct proportionala cu valoarea amenzilor aplicate sau a bunurilor confiscate. - Ne puteti da detalii despre proiectul de act normativ privind acordarea unor stimulente financiare pentru personalul ANPC? - Exista un proiect de hotarare in acest sens, iar adoptarea acestuia ar alinia inspectorii OPC cu personalul altor institutii de control. Este stiut faptul ca vamesii beneficiaza de un fond de stimulare de 35% din sumele incasate pentru bugetul de stat, ca urmare a controlului vamal. Organele financiare retin o suma de 5% din amenzile executate silit, in vederea stimularii personalului propriu. Un procent de 3% din veniturile incasate ilicit, conform Legii nr. 12/1992, se retine in vederea stimularii personalului Ministerului Finantelor. Institutiile de protectie a mediului retin un procent de 25% din sumele incasate sub forma de tarife pentru lucrari, servicii si analize prestate la cererea persoanelor fizice si juridice. - Care sunt principalele probleme cu care se confrunta OPC in momentul de fata? - Unul dintre capitolele deficitare este numarul mic de inspectori: 564. Ar fi nevoie, daca ar exista bugetul necesar, o dublare a acestui numar. Astfel, supravegherea pietei in ceea ce priveste calitatea serviciilor ar fi mai buna. Alte probleme sunt legate de dotarea precara a laboratoarelor de analize si de bugetul mic pus la dispozitia ANPC pentru prelevarea si analizarea probelor. Nu in ultimul rand, ar mai fi de mentionat salariile mici ale inspectorilor, acestea variind intre 4 si 10 milioane lei. - Au romanii incredere in ANPC? - Eu cred ca da. Oamenii au incredere, din moment ce se adreseaza acestei institutii sesizand tot felul de probleme pentru care doresc o solutionare. In primele sase luni ale acestui an, ANPC a primit 21.600 de sesizari. - Ne puteti da cateva exemple de ce reclamatii primiti cel mai frecvent? - Foarte multe vizeaza domeniul telecomunicatiilor, cum ar fi majorarile lunare de abonament la cablu, intreruperi neanuntate ale serviciilor de apa, telefonie sau gaze. Consumatorii trebuie sa stie ca toate problemele ce tin de majorari de tarife nu intra in competenta ANPC. - Care este traseul pe care trebuie sa il urmeze un consumator caruia i s-au lezat drepturile? - In primul rand trebuie sa sesizeze oficiile judetene pentru protectia consumatorului, unde se depune o reclamatie scrisa. Acestea pot fi si apelate telefonic. De asemenea, se poate face sesizare pe site-ul ANPC - www.anpc.ro - sau la telefonul consumatorului - 0800080999 apel gratuit. Apoi, reclamatia este repartizata unui inspector. Consumatorul va primi raspuns in maximum 30 de zile.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite