Modelele-copii, noua găselniţă a modei, provoacă discuții aprinse. Unde este limita ?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fotomodelul francez Thyalene Blondeau, în vârstă de 10 ani, a fost protagonista unui pictorial clasificat drept mult prea îndrăzneţ, publicat de revista „Cadeaux“ din Franţa. Blondeau se alătură unei găşti numeroase de fete care nu cunosc încă efectele adolescenţei, dar încasează deja mii de dolari pentru apariţiile provocatoare în reviste de modă.

Când prea tânăr înseamnă  prea tânăr? În cazul lui Thyalene Blondeau, fetiţa care s-a lăsat transformată într-o divă pentru un pictorial în paginile revistei „Cadeaux", vârsta ei, combinată cu ipostazele în care a fost pozată, a reprezentat un generator de controverse. Thyalene, machiată excesiv, încălţată în tocuri şi îmbrăcată într-o rochie cu imprimeu de leopard, nu pozează drept o fetiţă care se joacă cu hainele mamei sale. Micuţa stă întinsă pe o canapea, cu o alură de Lolita postmodernă.

Elle Fanning (13 ani), noua imagine Marc Jacobs  Foto: wenn



Despre Blondeau se poate spune că a devenit noua obsesie în industria modei. La 4 ani a defilat pentru Jean Paul Gaultier, a apărut în numeroase reclame şi pictoriale, mai mult sau mai puţin provocatoare. La 10 ani, Thyalene se poate mândri, printre altele, cu apariţia sa pe coperta publicaţiei „Vogue" pentru copii. Presa de specialitate o compară cu celebra Brigitte Bardot în tinereţe, care a apărut în ipostaze asemănătoare în revista „Elle", la 15 ani.

image

Brigitte Bardot, la 15 ani, la începutul carierei  Foto: guliver/getty  images



Copii care conduc lumea

„Este o fetiţă foarte frumoasă, aşa cum sunt toate fetiţele de 10 ani. Şi chiar dacă se vede că va fi un model incredibil într-o zi, găsesc pozele tulburătoare", comenta un cititor pe site-ul publicaţiei.

Thyalene nu reprezintă neapărat o revoluţie în industria modei. Surorile Dakota şi Elle Fanning lucrează cu designerul Marc Jacobs de peste un an, cea din urmă fiind acum imaginea brandului, la numai 13 ani. Celebrul brand de pantofi Miu Miu este reprezentat anul acesta de actriţa Hailee Steinfeld (14 ani). Cunoscută pentru rolul său din filmul „True Grit/Adevăratul curaj", al fraţilor Coen, Hailee a fost aleasă de Miuccia Prada drept imaginea Miu Miu, producătorul de pantofi dedicaţi exclusiv femeilor înstărite. Nominalizată la Oscar pentru Cea mai bună actriţă într-un rol secundar, Hailee a mai pozat pentru branduri ca Guess şi Gap, începându-şi cariera de model de la o vârstă fragedă.

image

Hailee Steinfeld (14 ani) reprezintă brandul Miu Miu Foto: guliver/getty images

image

Existe numeroase alte vedete care au început să pozeze seminud de tinere, precum Angelina Jolie, care a apărut în lenjerie intimă la 16 ani, sau Miley Cyrus, recunoscută pentru rolul său din serialul „Hannah Montana", care s-a lăsat fotografiată topless de Annie Leibovitz, când avea 15 ani. Brooke Shields a fost model pentru blugi, la 15 ani, iar Kendall Jenner, sora lui Kim Kardashian, a fost protagonista unui pictorial în bikini, la 14 ani.

Părerea specialistului

Analistul de modă Alin Gălăţescu spune că este vorba de o strategie când vine vorba de pictorialul lui Thyalene. „În primul rând, publicaţiile vor să ofere noi surprize, cum este şi chestiunea cu transsexualii sau cu tipii efeminaţi. Cred că este pur şi simplu o găselniţă de imagine", spune Gălăţescu. Specialistul arată şi că este vorba de o tendinţă în privinţa folosirii fetelor de 13, 14 ani drept imagine de brand de lux. „Este mai mult o tehnică de marketing, se pregăteşte targetul viitor, cel al copiilor cu bani. Se coboară targetul personajelor interesate de modă, pentru că a crescut şi creşte numărul celor care au bani de mici", este de părere Alin Gălăţescu.

Vârsta medie a fotomodelelor a scăzut în ultimii ani, mai ales pentru că fetele arată mult mai matur. „Dar când le aşezi în ipostaze atipice vârstei lor, pare ridicol. La 13 ani poţi doar să mimezi fiorul, chimic nu se întâmplă nimic în corpul tău, ca să poţi înţelege ce ţi se cere", continuă Gălăţescu.

Analistul media Iulian Comănescu crede că mişcarea revistei a fost una „atent gândită, cu nişte riscuri asumate". „Milla Jovovich făcea ceva foarte asemănător pe la începutul anilor '90, Iulia şi Lena de la Tatu au dat naştere unui curent numit pedo-pop la începutul anilor 2000 şi aşa mai departe. Povestea cu Thyalane Blondeau are puţine şanse să iasă de sub control", este de părere Comănescu.

"Publicaţiile vor să ofere noi surprize, cum este şi chestiunea cu transsexualii sau cu tipii efeminaţi. Cred că este pur şi simplu o găselniţă de imagine."
Alin Gălăţescu
analist de modă

„Este vorba de o explorare, nu neapărat o tendinţă"



Alin Gălăţescu spune că ceea ce se întâmplă momentan în Europa este „o jucărie" comparativ cu isteria concursurilor de miss din America, unde fetiţe cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani concurează pentru titlul de miss.

Cazul devenit celebru al mamei care îşi injecta cu Botox fata în vârstă de 8 ani, pregătind-o astfel pentru un concurs de frumuseţe, nu este unul izolat. „Alea sunt ridicole, acela este un sistem care mutilează copilul. Dementele care-şi transformă fiicele în ceva ce nu sunt. Joaca de-a Dumnezeu e periculoasă şi distructivă. Iar ce se întâmplă momentan în Europa e jucărie. Este vorba de o explorare, nu neapărat o tendinţă", conchide analistul de modă Alin Gălăţescu.

image
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite