Moda, dominată de bloggeri din toată lumea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ioana Liliana Gheorghe (25 de ani) nu are doar unul dintre cele mai urmărite bloguri de modă din România, ci a intrat chiar şi în liga internaţională a celor care stabilesc tendinţele online. Fashezine.com este povestea de modă a Ioanei, care a început anul trecut, în primăvară, dar care a reuşit deja să depăşească graniţele.

Oricine poate să-şi deschidă un blog. E nevoie doar de câteva click-uri şi începe aventura online-ului. Dar nu oricine poate să fie blogger citit zilnic de mii sau zeci de mii de oameni. În cazul unui blogger de modă, e nevoie de creativitate, disponibilitate, ceva viziune şi pasiune sinceră.

Ioana Liliana Gheorghe este o tânără cu adevărat pasionată de modă şi care a transformat shopping-ul într-o meserie cu program prelungit. A vrut să ducă mai departe afinitatea ei pentru haine şi să spună o poveste celor care vor să o asculte. A început să posteze pe blog după absolvirea masteratului, când tot ce voia era o vacanţă prelungită şi „o pauză de la viaţa reală".



Cititori din toată lumea

„Ceea ce m-a făcut să mă decid să-mi încep blogul personal a fost nevoia de a intra în contact şi de a interacţiona cu oamenii care gândesc şi au aceleaşi preferinţe ca şi mine. A contribuit foarte mult şi dorinţa de a crea ceva ce eu sper că este frumos. Am decis să fie un blog de stil personal, pentru că fashezine.com este o călătorie. O călătorie prin istoria modei, prezent şi trecut. Reprezintă evoluţia mea ca persoană şi cum această evoluţie e reflectată în stilul meu personal", mărturiseşte Ioana. Fashezine este citit astăzi, în engleză, de oameni din America de Nord, Canada şi Europa - în principal Marea Britanie, Franţa, Spania şi ţările nordice.

Primele reacţii pozitive au venit la numai trei luni după ce şi-a lansat blogul, fiind intervievată de către o publicaţie suedeză. „Niciodată nu aş prezenta o ţinută doar de dragul de a mai avea o postare pe săptămâna respectivă, dorind de obicei să exprim ceva prin acea ţinută. Vreau să fac articolele care acompaniază fotografiile nu numai plăcute la citire, dar şi informaţionale, şi utile. Cred într-o interacţiune bogată şi sinceră atât cu alţi bloggeri, cât mai ales cu cititorii mei, pentru că un blog nu este, şi nici nu trebuie abordat, ca o activitate egocentristă şi unidirecţionată. Pe scurt: pasiune sinceră pentru ceea ce fac", spune ea motivele pentru care site-ul ei are un asemenea succes.

Garderobă de prinţesă

image
image



Până în prezent, Ioana a apărut în publicaţii precum „Elle", dar şi pe numeroase site-uri de specialitate care i-au recunoscut unicitatea stilului. Dar Ioana este recunoscătoare, în special, pentru alt lucru. „Acest site a făcut posibil să cunosc oameni pe care am ajuns să-i consider prieteni apropiaţi şi adevăraţi", adaugă ea.

Pentru numeroasele pictoriale pe care Ioana le postează este nevoie de numeroase ţinute. Şifonierul Ioanei, mai exact cele trei, conţine orice şi-ar putea dori o femeie. „Multe rochiţe, puţine sandale, un număr sănătos de pantofi şi cizme, trenciuri şi tricotaje. Toate făcute din, pe cât posibil, materiale naturale: bumbac, mătase, lână, caşmir, piele. În afară de cele câteva cumpărături impulsive care mai au loc ocazional, atunci când decid să cumpăr un lucru iau această decizie emoţional, dar şi raţional, devenind astfel complet legată de lucrul respectiv", spune Ioana.

Supremaţia blogului

Nici partea tehnică nu trebuie ignorată, fiind o componentă importantă în ecuaţia succesului. „Încercăm constant să îmbunătăţim calitatea pozelor, de care la început se ocupa ori mama, ori eu, iar acum se ocupă prietenul meu. Tot el s-a ocupat şi de designul blogului care este complet original şi conţine desene de mână, realizate de el", spune Ioana.

Iar rezultatele nu întârzie să apară. Tinerei bloggeriţe i-au fost propuse diverse oferte. „Am primit o gamă variată de colaborări, de la guest blogging (când apar ca invitat pe alt blog - n.r.), prezentări de produse pe blogul meu până la colaborari ca stilist etc", mărturiseşte Ioana.

Pare cursul firesc astăzi pentru un blogger cu vizibilitate. Trendul internaţional dictează ca industria modei să-şi recruteze specialiştii direct din mediul online, unde aceştia s-au remarcat prin creativitate. „În afară de faptul că lumea întreagă îşi schimbă cursul, iar consumatorii au un cuvânt din ce în ce mai puternic de spus, bloggerii au avantajul internetului care permite transmiterea ideilor în timp real oriunde în lume. Bloggerii sunt nu numai informaţi şi pasionaţi de ceea ce fac, dar, mai important, oferă o interacţiune reală cu cititorii lor, interacţiune pe care o firmă sau un brand n-ar putea s-o realizeze. Influenţa bloggerilor de modă care fac din asta mai mult decât un hobby este una pe cât de reală, pe atât de permanentă", este de părere Ioana.

"Influenţa bloggerilor de modă care fac din asta mai mult decât un hobby este una pe cât de reală, pe atât de permanentă."
Ioana Liliana Gheorghe
fashezine.com

"Cred într-o interacţiune bogată şi sinceră atât cu alţi bloggeri, cât mai ales cu cititorii mei, pentru că un blog nu este o activitate egocentristă şi unidirecţionată."
Ioana Liliana Gheorghe
fashezine.com

Cele trei minuni online ale modei

Despre americanca Tavi Gevinson se poate spune că este rezumatul succesului absolut în lumea bloggerilor de modă şi nu numai. Tavi are 14 ani şi a devenit deja o entitate în industrie. „Un copil care dictează moda" era descrierea tinerei talentate care n-a ajuns nici la colegiu. Tavi a lansat blogul thestylerookie.com în 2008, când avea 11 ani. A colaborat cu Rodarte pentru o colecţie, i-a luat un interviu lui John Galliano la Paris, a scris pentru „Harper's Bazaar" şi şi-a lansat deja o linie de tricouri.

image

Tavi Gevinson, Bryan Grey Yambao şi Susanna Lau  Fotografii: thestylerookie.com, bryanboy.com, stylebubble.typad.com



Lui Tavi i se alătură filipinezul Bryan Grey Yambao, cunoscut drept Bryanboy. Dacă dai search „fashion blogger" pe Google, site-ul său apare primul. Bryanboy nu se remarcă doar prin apariţia sa excentrică, ci şi prin comentariile acide la adresa marilor case de modă. Nici designerul Marc Jacobs n-a rămas neutru, numind un model de geantă după blogger. Împreună cu londoneza Susanna Lau (26 de ani), autoarea blogului stylebubble.typepad.com, cei trei cumulează aproape un milion de vizualizări zilnic, devenind o adevărată putere în faţa industriei modei.

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite