Miercuri, in Bucuresti, patronii cu licente ies cu masinile in strada

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Considerand metodele sindicale ca fiind singurele eficiente in dialogul cu guvernantii, Federatia Patronala a Transportatorilor Rutieri anunta ca va organiza miercuri un mars motorizat in Bucuresti.

Considerand metodele sindicale ca fiind singurele eficiente in dialogul cu guvernantii, Federatia Patronala a Transportatorilor Rutieri anunta ca va organiza miercuri un mars motorizat in Bucuresti. Patronii s-au hotarat sa-si scoata oamenii in strada, dupa ce au asteptat sase luni ca promisiunile unui secretar de stat din Ministerul Transporturilor, redactate si parafate, sa fie puse in aplicare. Oamenii cer modificarea legislatiei, care ocroteste pirateria in transporturile de calatori, si stoparea cresterii preturilor la carburanti. In caz contrar, anul viitor vor fi disponibilizati circa 20.000 de salariati. Patronii spun ca, in conformitate cu legislatia, soferul unui autobuz care transporta calatori fara licenta se poate alege cu cel mult 2.000.000 de lei amenda, iar proprietarul autobuzului nu pateste nimic. Daca soferul are tupeul de a contesta in instanta amenda, de cele mai multe ori castiga. Politistul care a intocmit procesul-verbal de contraventie nu poate combate argumentul forte al soferului - "am transportat niste rude" - decat daca este sustinut de vreun calator din autobuz. Chiar daca un politist ar prinde zilnic acelasi sofer pe aceeasi masina transportand calatori, tot n-ar putea sa-l acuze de evaziune fiscala. Legea spune ca, de fiecare data, soferul poate fi amendat doar pentru infractiunea dovedita in flagrant, iar cuantumul amenzilor nu s-a mai indexat din 1997. Sumele, care in orice alta tara ar fi considerate evaziune fiscala, se ridica la zeci de miliarde de lei. In schimb, patronii care vor sa respecte legislatia au de platit nu mai putin de 40 de impozite si taxe. Mai rau, de la o luna la alta, fiecare primar poate impune noi taxe pe teritoriul pe care-l pastoreste. Deja, in Constanta s-a instituit taxa de 20.000 de lei pe masina pentru fiecare intrare, in Ploiesti fiecare masina care aduce calatori din alta localitate trebuie sa plateasca 10 milioane de lei pe an, indiferent de numarul intrarilor, in Sinaia, primarul nu accepta stationarea unor masini care, prin licenta, au dreptul sa stationeze, s.a,.m.d. Patronii se plang, de asemenea, ca prin legislatie sunt favorizate firmele care au un parc auto vechi si masini insalubre, in dauna firmelor care au cheltuit mii de dolari pentru a achizitiona masini noi, la standarde europene.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite