"Marti, Bucurestiul a fost blocat de mitingul dispecerilor de taxi din PD"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In replica la mitingul de marti al taximetristilor, Camera Nationala a Taximetristilor, singura asociatie profesionala reprezentativa la nivelul intregii tari, a organizat ieri o conferinta de presa.

In replica la mitingul de marti al taximetristilor, Camera Nationala a Taximetristilor, singura asociatie profesionala reprezentativa la nivelul intregii tari, a organizat ieri o conferinta de presa. "Mitingul dispecerilor de taxi din Partidul Democrat", a calificat Ioan Bivolaru, deputat PSD si presedinte al Camerei, protestul de marti. Timp de o ora, patronii principalelor firme de taximetrie afiliate Camerei au demontat lista de revendicari ale protestatarilor si au aratat ca Legea taximetriei este singura solutie pentru a opri evaziunea fiscala din domeniu si jecmanirea consumatorilor. "Firmele care au blocat marti circulatia in Bucuresti nu sunt propriu-zis operatori de taximetrie, nu asigura decat statiile pentru cateva sute de taximetristi independenti. Iar daca ne uitam pe bilanturile lor contabile intelegem foarte bine de ce au iesit in strada. De exemplu, firma domnului Meghesi (unul din organizatorii mitingului de marti, n.n.) are 475 de autorizatii de taximetrie si doar 51 de salariati declarati la Registrul Comertului. Mai mult, pe anul trecut a declarat doar 2,3 miliarde de lei profit, in timp ce soferii de taximetre au declarat ca aduceau la firma 71 de USD pe luna. Un simplu calcul aritmetic arata ca la 71 de USD/luna de masina ar fi trebuit sa aiba un profit de cel putin 12 miliarde de lei. Unde sunt cele 10 miliarde nedeclarate poate afla autoritatile", a declarat Ilie Anghel, patronul firmei Cristaxi. In ceea ce priveste lista de revendicari, membrii Camerei au aratat ca efortul financiar necesar pentru a respecta Legea taximetriei este de cel mult 650 de euro si nicidecum de 19.000 USD, asa cum s-a spus la miting. In cazul in care aparatul de taxat se achizitioneaza prin leasing, iar masina are deja culoarea galbena, costurile scad la 250 USD. De asemenea, nu se suprapun doua organisme de autorizare, asa cum s-a scandat pe strazile Bucurestiului. Primariile vor ramane sa acorde autorizatii pe componenta administrativa, iar Autoritatea Rutiera Romana pe componenta tehnica.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite