Marea distributie internationala ia in vizor Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cifra de afaceri a primului Carrefour - tripla fata de previziuni

Departe de a se lasa descurajati de eticheta de "tara saraca", responsabilii distributiei internationale isi indreapta privirile spre Romania si prevad sa investeasca peste un miliard de euro pana in 2007, spre marea bucurie a consumatorilor. Tara cu 21,7 milioane de locuitori, "Romania dispune de un potential important pentru expansiunea marilor distribuitori si piata nu va fi saturata mai devreme de patru sau cinci ani", a declarat pentru AFP analistul Dragos Rosca, de la Roland Berger Strategy Consultants. Potrivit acestuia, in pofida puterii de cumparare mult mai slabe decat in Europa de vest, romanii isi fac in numar tot mai mare cumparaturile in hipermarketuri si cheltuiesc de fiecare data cate 40 pana la 50 de euro in medie "adica o suma comparabila cu cea inregistrata in tarile din UE". Victima a penuriilor si privatiunilor in regimul comunist, consumatorul roman descoperea in 1996 o abundenta nemaivazuta de produse alimentare, precum si avantajele conceptului "totul sub un singur acoperis", prin deschiderea primului grup german pe suprafata mare Metro. El poate alege astazi dintre 40 de magazine gigant de peste 10.000 de mp fiecare, repartizate in majoritate in marile orase. Deja vanzarile marilor distribuitori au reprezentat in 2003 o cota de 20% din piata, cifra chemata sa creasca puternic in anii urmatori, indica un studiu al consultantului GfK. "Cand am optat pentru a ne implanta in Romania am facut-o mai mult dintr-un imbold al inimii decat pe baza unor studii de piata. Daca ne-am fi bazat pe aceste studii, nu am fi venit niciodata", arata Jean-Michel Arlaud, PDG al Hyparlo, franciza a grupului francez Carrefour. La trei ani de la sosire, Carrefour nu-si revine din succes: "Cifra de afaceri a primului magazin a fost tripla fata de previziuni", se felicita dl. Arlaud, la inaugurarea celui de-al treilea hipermarket al grupului la Bucuresti, la inceputul acestei saptamani. Gigantul francez a investit pana acum 100 de milioane de euro in Romania si prevede multiplicarea acestei sume de patru sau cinci ori pana in 2010, in ritmul de 50-60 de milioane de euro pe an. "Strategia de expansiune a Carrefour prevede deschiderea a doua noi hipermarketuri pe an, intre care inca doua la Bucuresti si unul in fiecare din cele 15 orase cu peste 200.000 de locuitori", a indicat directorul sau executiv pentru Romania, Francois Oliver. Acelasi optimism la rivalul sau Cora, al grupului franco-belgian Louis Delhaize, care a deschis in octombrie primul sau hipermarket la Bucuresti si care isi propune sa construiasca alte 14 in marile orase pana in 2010. Investitii totale prevazute: 500 de milioane de euro. Germanii Metro si Rewe dispun la randul lor de 30 de supermarketuri in care au investit peste 300 de milioane de euro in total, si asigura ca nu se vor opri aici. Alte doua grupuri germane, Tengelmann si Kaufland, si-au anuntat si ele intentia de a se instala in Romania in cursul anului 2004. Pentru directorul Cora la Bucuresti, Regis Mougel, atractia romanilor fata de centrele comerciale se explica in primul rand prin "excelentul raport calitate-pret si marea posibilitate de alegere a produselor pe care le gasesc aici". Dar potrivit editorialistului cotidianului Adevarul, explicatia este alta: daca Bucurestiul nu se va integra in UE inainte de 2007, "romanul nu intra intr-un hipermarket doar pentru a-si face cumparaturile, ci si pentru a descoperi un colt de Occident".

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite