Gheorghe Nichita continua sa samponeze gropile de pe strazile Iasiului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Maidanezii o duc cel mai bine sub actualul primar * Nichita are si realizari importante cu care se poate impauna

Intr-o analiza "la sange" facuta in ianuarie de un cotidian local, seful Executivului de la Iasi, primarul Gheorghe Nichita (PSD), primea - la sapte luni dupa scrutinul local - nota 6,77. "Pare o nota mica. (...) Media generala obtinuta este una promitatoare", se justificau autorii articolului. Fost manager de regie judeteana, consilier municipal, primar interimar dupa plecarea in Cuba a lui Simirad, ales primar al Iasilor din al doilea tur, politician cu tendinte vadite de a promova in ierarhia PSD (senatorul Ion Solcanu afirma ca lasa sefia locala PSD lui Nichita), Gheorghe Nichita face eforturi sa nu dezamageasca. El s-a aflat la carma celui de-al doilea oras din tara pe tot parcursul lui 2004, jumatate in interimat, jumatate ca ales. Pentru urmatorii patru ani, a promis - in principal - reorganizarea serviciilor din primarie, aducerea la nivel european a infrastructurilor si serviciilor publice, locuinte sociale si asistenta sociala pentru iesenii loviti de soarta. Trei probleme par insa sa dea dureri de cap primarului PSD: asfaltul, maidanezii si transportul in comun. Asfaltul "electoral" a plesnit, s-a umflat sau afundat mai ales pe trotuarele si rutele periferice. Fiind o iarna scurta, operatiunile de deszapezire nu au afectat prea tare carosabilul. Cu toate acestea, in bulevardele centrale gropile s-au inmultit si largit. Chiar presedintele Basescu, venit in vizita pe 24 ianuarie, a fost atentionat de SPP sa ocoleasca o balta de pe principalul bulevard, Stefan cel Mare si Sfant. In 2004, covoarele asfaltice si plombele au fost considerate prioritate electorala, dar banii alocati s-au "topit" cu putin inaintea turului doi al alegerilor. Apoi s-a invocat o criza de mixtura asfaltica si capitolul asfalt a fost inchis. Blamat ca decimeaza "septelul" de maidanezi al urbei, Simirad a reusit in ultimul mandat sa starpeasca si controleze haitele din urbe. In mandatul Nichita, cainii vagabonzi au prosperat dupa ce ecarisajul si sterilizarea comunitarilor a fost incredintata asociatiei de protectie a animalelor "Sfantul Mucenic Trifon". Tot mai multi cetateni sunt muscati sau maraiti, iesenii apucandu-se sa otraveasca cainii. Calatorii evita tramvaiele de "mana a doua" si troleibuzele ce ar fi trebuit de mult casate. Prefera sa se inghesuie in microbuze (putine, dar rapide). Sinele de tramvai care se afunda la inghet-dezghet sunt arar remediate. Modificarea traseelor, achizitionarea de autospeciale noi si emiterea biletelor unice de calatorie intarzie. Multumiti par pentru moment pensionarii de peste 65 de ani, care au gratuitate pe transportul electric in comun, asa cum li s-a promis in vremuri electorale. Printre initiativele primarului sau proiectele gestionate de acesta sunt modificarea organigramei in Primarie (institutie supradimensionata, cu circa 800 de salariati), concesionarea serviciului public de iluminat (in aparenta unica solutie pentru modernizarea retelei, afacere estimata la 12 milioane de euro), si doua investitii banoase pentru urbe - 50 milioane euro pentru transformarea a 12 ha din spatele Palatului Culturii, in special spatii de recreere, pravalii, birouri si parcarea subterana din vecinatatea Prefecturii. Dupa "modelul Simirad", strazile sunt si acum maturate si samponate, mai mult cele din centru si mai putin sau deloc cele din marginime. Iesenii au fost bine incalziti in aceasta iarna; s-a obtinut un acord de prefinantare cu BERD, de 25 milioane euro, pentru contorizarea agentului termic. 6.000 de ajutoare de urgenta s-au dat in 2004 (comparativ cu 600, media anilor trecuti), s-a creat un adapost pentru copiii strazii, s-au inaugurat locuinte ANL si se construiesc doua punti peste Bahlui. "Leaganele electorale" au fost sistate, lucrarile de refacere sau amenajare a spatiilor de joaca pentru copi, lucrari suportate de agenti economici, lipsind cu desavarsire dupa 20 iunie trecut. Iasiul a pierdut o finantare de circa 30 milioane euro de la Banca Mondiala in parteneriat cu Guvernul pentru soseaua de centura, necesara pentru a limita traficul, poluarea si zgomotul. Centura a fost insa proiectata pentru a... traversa orasul. Capitala Moldovei are mari probleme in ceea ce priveste siguranta cetateanului; orasul este sufocat de masini mai ales la ore de varf, desi s-au semaforizat cateva intersectii si se ridica masinile garate ilegal. Locurile de parcare au ramas insuficiente. Iesenii se plang de biruri mari si ar mai dori, printre altele, ca cersetorii sa fie recenzati. Indiferent de realizarile sau esecurile bifate in dreptul primarului Gheorghe Nichita, tabloul actualului edil-sef va fi atarnat pe perete in Sala Mare a Palatului Roznovanu, unde au fost aliniate post-mortem portretele fostilor primari ai Iasiului, cu exceptia predecesorului lui Nichita, actualul ambasador Constantin Simirad, aflat in viata si asezat ultimul in pinacoteca.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite