Functionarii publici, vamesii, pilotii, lucratorii de la metrou si din porturi - pregatiti sa opreasca lucrul odata cu feroviarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Greva de avertisment a ceferistilor a paralizat traficul feroviar, ieri, intre orele 7 si 9. Au ramas blocate circa 400 de trenuri - dintre care 150 de calatori-, inregistrandu-se intarzieri intre

Greva de avertisment a ceferistilor a paralizat traficul feroviar, ieri, intre orele 7 si 9. Au ramas blocate circa 400 de trenuri - dintre care 150 de calatori-, inregistrandu-se intarzieri intre doua si trei ore pe toate traseele, inclusiv la trenurile internationale. Nici macar traficul de "avarie" (acea treime din transporturile "strategice", prevazuta de lege) n-a fost asigurat. Justificarea a venit de la Voicu Sala, liderul Sindicatelor mecanicilor de locomotiva, care asigura, alaturi de alti circa 50 de sindicalisti, "interfata cu presa", pe peronul Garii de Nord: "Chestia cu treimea de trafic nu e precizata si pentru grevele de avertisment". Trebuia crezut pe cuvant, doar nu degeaba purta o mapa cu Legea conflictelor de munca, pe care a scris "Greva", cu litere de-o schioapa. In Gara de Nord, reprezentantilor feroviarilor li s-au alaturat trimisi ai altor sindicate afiliate BNS, cum ar fi Federatia Sindicatelor din Bibliotecile din Romania si Federatia Sindicatelor din Industria Aeronautica Romana. Dumitru Costin, presedintele BNS, ne-a declarat ca, in cazul in care feroviarii vor declansa greva generala, e foarte posibil ca, in semn de solidaritate, sa li se alature si lucratorii din porturi, de la metrou, din transportul aerian, vamesii si functionarii publici. "Va dati seama ca daca se opresc toti astia, nu mai misca nimic!", a chicotit, satisfacut, Costin. Revendicarile ceferistilor sunt cele dintotdeauna: salarii, conditii de munca si reducerea disponibilizarilor. Greva de Martisor a fost declansata si pentru a marca expirarea contractului colectiv de munca. Administratia este somata ca, in loc de cresterea salariala propusa de 3%, sa indexeze lefurile cu inflatia si sa mai adauge 2-3 procente pentru cresterea productivitatii muncii. Sindicalistii mai cer tichete de masa, iar mecanicii de locomotiva vor reducerea programului de lucru de la 8 la 7 ore. Costin a pledat pentru inutilitatea reducerii drastice de personal din caile ferate, spunand ca, de la primele disponibilizari masive, adica din 1998 si pana in prezent, peste 50.000 de angajati au fost concediati sau pensionati fortat, fara rezultate pozitive: "Datoriile au crescut de la 4 la 17 mii de miliarde. Deci, buba e in alta parte". Sala pretinde ca, din cauza tehnologiei si infrastructurii imbatranite, productivitatea in transporturile pe caile ferate autohtone nu va putea ajunge la nivelul celei din tarile UE. Consecinta ar fi ca lipsa productivitatii trebuie completata cu surplus de personal, respectiv cu mentinerea numarului actual, de circa 80.000 de angajati. In contradictoriu (fara sa-l fi auzit pe colegul sau), Costin a laudat infrastructura feroviara, spunand ca aceasta a fost considerata unul din punctele forte ale tarii noastre, de catre specialistii Institutului Mondial pentru Management, care au elaborat un studiu al economiei romanesti, pentru Forumul de la Davos.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite