Firme puternice din Italia si SUA - invitate sa construiasca autostrazi in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romania va avea, cel mai tarziu in 2010, o autostrada care sa lege Nadlacul de Constanta (840 km) si o a doua intre Brasov si Oradea (422 km). Acestea sunt prioritatile investitionale in domeniul

Romania va avea, cel mai tarziu in 2010, o autostrada care sa lege Nadlacul de Constanta (840 km) si o a doua intre Brasov si Oradea (422 km). Acestea sunt prioritatile investitionale in domeniul infrastructurii rutiere, stabilite de guvern la ultima sa sedinta. Cei peste 1.000 de kilometri de autostrada vor fi construiti in parteneriat public privat, urmand ca firmele sa-si recupereze investitiile din exploatarea, pe o anumita perioada, a tronsoanelor pe care le-au finantat. Primele tronsoane ale Coridorului IV Pan European, Nadlac-Deva-Sibiu-Bucuresti-Constanta, vor fi gata anul viitor. Ele insumeaza 97,3 kilometri, pe traseul Bucuresti, Fundulea, Lehliu, Drajna. Pentru celelalte, care nu au asigurata finantarea, guvernul a facut o prima propunere unor companii de prestigiu din Italia, cu ocazia intrevederii premierului Nastase cu omologul sau italian, Silvio Berlusconi. In ceea ce priveste autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, negocierile cu firma americana Bechtel se afla intr-un stadiu avansat. Sergiu Sechelariu, secretar de stat in MTCT, a anuntat recent ca studiul de fezabilitate al lucrarii este in curs de elaborare. O alta prioritate in domeniul infrastructurii rutiere este tunelul de 4,8 kilometri pe sub muntele Gutai. Lucrarea necesita o finantare de aproximativ 70 milioane de euro si va scurta drumul dintre Baia Mare si Sighetu Marmatiei.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite