"Eşti hărţuită la serviciu? Dă-ţi demisia!"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bărbaţii sunt directori mai buni, reacţionează rapid, se gândesc mai mult decât femeile la profit şi la modalităţile de obţinere a acestuia spun managerii români citaţi într-un studiu al

Bărbaţii sunt directori mai buni, reacţionează rapid, se gândesc mai mult decât femeile la profit şi la modalităţile de obţinere a acestuia spun managerii români citaţi într-un studiu al Centrului Parteneriat pentru Egalitate (CPE).

În schimb, femeile sub 40 de ani, care arată bine şi au studii sunt preferate la angajare în faţa bărbaţilor care trebuie să-şi procure în plus referinţe de la fostele locuri de muncă. Tot femeile au întâietate atunci când este vorba de profesii precum relaţiile cu publicul, resurse umane sau financiar.

O vârstă sub 40 de ani este un atu universal pentru angajare, consideră femeile care au fost chestionate pentru realizarea studiului CPE. Pe locurile următoare se clasează experienţa şi calificarea, studiile şi aspectul plăcut.

În schimb, bărbaţii trebuie să îndeplinească mai multe criterii decât femeile pentru a fi siguri de obţinerea unui job. Ei trebuie să facă dovada studiilor şi a calificărilor, să deţină recomandări favorabile de la locul de muncă anterior, să aibă un aspect adecvat, bani şi relaţii.

Numai că, atunci când se pune problema ocupării unui post de conducere, 64% din managerii participanţi la sondaj consideră că o candidată trebuie evaluată cu mai multă atenţie decât un bărbat care concurează pentru acelaşi post.

Hărţuirea sexuală este minimalizată

Doar jumătate din cei peste 120 de manageri chestionaţi în cadrul sondajului CPE au precizat că există în regulamentele lor interne prevederi privind hărţuirea sexuală. Ei consideră că soluţia cea mai bună pentru o femeie hărţuită la locul de muncă este să-şi dea demisia.

În ce priveşte discriminarea sexuală, doar 47% din salariaţii participanţi la sondaj au reacţionat când a existat o asemenea situaţie. Dar reacţia la o treime din aceştia a fost că şi-au căutat pur şi simplu un alt job.
Cercetarea a mai arătat că angajaţii nu ştiu de fapt cui să se adreseze când se lovesc de astfel de situaţii.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite