Elevii îşi doresc dascăli mai flexibili

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profesori mai flexibili şi deschişi către idei noi, mai multe materii opţionale, un sistem de predare care să-i pună să gândească, şi nu să memoreze. Sunt numai câteva dintre propunerile

Profesori mai flexibili şi deschişi către idei noi, mai multe materii opţionale, un sistem de predare care să-i pună să gândească, şi nu să memoreze. Sunt numai câteva dintre propunerile elevilor de liceu din toată ţara pentru reforma sistemului de învăţământ preuniversitar.

Sugestiile au fost făcute la Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" din Bucureşti, în cadrul unui workshop al proiectului "Student Voice Romania". Organizată de British Council România, acţiunea a reunit liceeni şi profesori din toată ţara.

Notarea, folosită ca pedeapsă

Programul a inclus un forum de discuţii, unde peste 7.000 de elevi au postat soluţiile lor pentru îmbunătăţirea sistemului de predare în şcoli. În opinia multora dintre ei, notarea este folosită ca pedeapsă. Tinerii nu ştiu cum să abordeze anumite subiecte atunci când sunt testaţi. În plus, ei se plâng că majoritatea profesorilor le dau lucrări de verificare în ultimele trei săptămâni de şcoală. "Atunci când ai patru lucrări de dat într-o singură zi, e imposibil să înveţi pentru toate cum trebuie", spune eleva Alina Cărstescu de la Liceul "Mihai Viteazul".

Profesorii sunt subiectivi

Liceenii au remarcat şi subiectivismul profesorilor atunci când îi ascultă şi îi notează la oral. Ei ar prefera ca profesorii să le testeze capacitatea de înţelegere a materiei, şi nu pe cea de memorare, cum se întâmplă în prezent. Elevii spun că profesorii nu le comunică în timp util criteriile de notare. Mai mult, spun forumiştii, dispoziţia cadrelor didactice influenţează notele, iar compatibilitatea notelor între clasele paralele din aceeaşi şcoală este pusă sub semnul întrebării.

Pe de altă parte, profesorii spun că actualul sistem de notare le convine multora dintre elevi. "Cred că o mare parte dintre copii sunt bucuroşi că nota li se dă ochiometric", spune Adriana Ţepelea, director adjunct la Colegiul "Mihai Viteazul". Într-un astfel de sistem, un elev bun la învăţătură este avantajat, deoarece profesorul e mai indulgent atunci când sesizează că el nu ştie foarte bine lecţia.

Elevii s-au plâns şi de lipsa unui echilibru între orele practice şi cele teoretice. Ei vor să existe mai multe interconexiuni între discipline. Lecţiile predate la mai multe materii ar trebui să fie intercorelate.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite