Dacia, încolţită de grevele partenerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Beneficiile obţinute de angajaţii de la Dacia sunt râvnite şi de alţi salariaţi din branşă După modelul sindicaliştilor de la uzinele Dacia, angajaţii din alte două firme care au

Beneficiile obţinute de angajaţii de la Dacia sunt râvnite şi de alţi salariaţi din branşă

După modelul sindicaliştilor de la uzinele Dacia, angajaţii din alte două firme care au contracte cu producătorul de maşini ameninţă cu greve. Motivul? Salarii comparabile cu ale colegilor din branşă. Astfel, peste 90 la sută din salariaţii societăţii Leoni Mioveni, care produce cablaje pentru Automobile Dacia, au intrat, ieri, în grevă generală pe termen nelimitat. Alţi o sută de muncitori de la fabrica Cortubi, care furnizează tobe, au ameninţat că vor declanşa, azi, o grevă de avertisment de două ore.

Vicepreşedintele Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache, care îi reprezintă şi pe salariaţii de la Leoni, a spus că sindicaliştii cer o majorare salarială de 200 lei, de la 1 ianuarie, retroactiv, şi o alta de 140 lei, în prima jumătate a anului. De cealaltă parte, patronatul a oferit o creştere a salariilor cu 210 lei, de la 1 aprilie. Potrivit liderului sindical, salariul minim la nivel de companie este de 864 lei.

Cei o sută de salariaţi ai fabricii Cortubi sunt deja în conflict de interese şi urmează să declanşeze, azi, o grevă de avertisment. Ei vor o creştere a salariilor cu 300 lei, de la 1 ianuarie, şi cu 60 lei, din octombrie, creşteri oferite recent de patronatul uzinelor Dacia propriilor angajaţi. Ion Iordache a precizat că salariul mediu în companie este de 950 lei.

Iordache a recunoscut că producătorul de automobile ar putea, practic, să renunţe la contractele pe care le are cu ambele firme, dar a spus că salariaţii sunt dispuşi să îşi asume acest risc.

Pacea de la Dacia, "o aparenţă"

Ion Iordache a explicat în legătură cu proaspăt-încheiatul conflict de la Dacia că solicitările de majorări salariale ale angajaţilor au fost în concordanţă cu creşterea de 30% a preţurilor la produsele de bază şi mai puţin cu creşterea productivităţii muncii. "Dacă salariul minim al celor care lucrează la Dacia - Renault la noi este de aproximativ 300 euro, în Franţa acest venit este de cinci ori mai mare", susţine Iordache. Reprezentantul SAD a mai explicat că înţelegerea la care sindicatul a ajuns cu patronatul de la uzinele Dacia în urmă cu două săptămâni este doar una "aparentă".

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite