Cumpărăturile on-line vă scutesc de aglomeraţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Magazinele virtuale sau casele de comenzi reprezintă o alternativă la cozile din supermarketuri Plăcerea de a cumpăra ceva celor dragi este umbrită mai ales acum, în preajma

Magazinele virtuale sau casele de comenzi reprezintă o alternativă la cozile din supermarketuri

Plăcerea de a cumpăra ceva celor dragi este umbrită mai ales acum, în preajma sărbătorilor, de timpul îndelungat care se pierde în faţa caselor de marcat. Produsele dorite sunt însă la un click distanţă de noi, în magazinele virtuale. Putem cumpăra orice, de la brazi de Crăciun la ulei sau făină. Preţurile sunt cu 25% mai mari decât cele de pe piaţă.

Maria Dumitru, la cei 67 de ani, este o împătimită a gătitului. Întotdeauna, sărbătorile de iarnă i-au oferit prilejul de a-şi exersa talentul.

Este însă o femeie în vârstă care nu mai poate sta mult în picioare în aglomeraţie. "Nu mai pot să mă plimb prin magazine, mai ales prin cele aglomerate. Din acest motiv am apelat la cumpărăturile prin telefon. Produsele sunt ceva mai scumpe, dar livrarea este rapidă", mărturiseşte ea.

Varianta on-line, preferată de cei mai tineri

"Munca îmi ocupă tot timpul, iar cumpărăturile on-line îmi economisesc foarte mult timp şi sunt foarte comode", este de părere şi Iuliana Chircă, de 45 de ani.

Pentru magazinele virtuale, sezonul sărbătorilor de iarnă este unul foarte încărcat şi în acelaşi timp profitabil. "Timpul înseamnă bani, iar cel acordat cumpărăturilor şi orelor petrecute la cozile interminabile şi în trafic poate fi folosit pentru a face lucruri mult mai importante şi utile", ne-a declarat Mihaela Duţă, reprezentantul unui magazin virtual.

Acesta recunoaşte că, faţă de anul trecut, numărul comenzilor a crescut. "Primim multe comenzi şi de la persoanele care se află la muncă şi doresc ca atunci când vin acasă să găsească frigiderul plin", ne-a spus ea.

Preţuri mai mari, dar nu cu mult

Preţurile produselor nu diferă prea mult de cele din magazinele obişnuite. De exemplu, "la www.casadecomenzi.com.ro, preţurile sunt mai mari cu cel mult 25% faţă de produsele din Metro sau Selgros", ne spune Adriana Birlică, reprezentantul magazinului virtual. Cel mai scump pachet de făină ajunge la 4,99 lei, iar pentru 10 ouă la caserolă cumpărătorii trebuie să scoată din buzunar 8,32 lei.

Pomii de Crăciun pot fi şi ei comandaţi on-line. Site-ul www.brazi.com are brazi pentru toate buzunarele. Preţul unui pom de un metru ajunge la 130 de lei, iar cel mai scump are 10 metri înălţime şi costă 19.400 de lei. Produsele pe care le-aţi ales pot fi plătite atât prin cardul bancar on-line, cât şi în numerar, la livrarea pachetului de cumpărături.

Unele firme din Capitală fac livrări şi în ţară, însă transportul se plăteşte separat. "În general, livrările se fac în minimum trei ore din momentul lansării comenzii. Dacă clienţii nu sunt mulţumiţi de produsele pe care le primesc, aceştia le pot returna", mai adaugă Adriana Birlică. Potrivit datelor statistice, în 2006 românii au cumpărat mărfuri de peste cinci milioane de euro, de la magazine on-line româneşti şi străine.

Atenţie la produsele comandate!

Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor recomandă celor care apelează la aceste servicii să citească cu atenţie caracteristicile esenţiale ale produselor, să se informeze despre preţul de vânzare, taxele aplicabile şi cheltuielile de livrare, precum şi despre modalităţile de plată şi de livrare. De asemenea, dacă sunt promoţii, consumatorul trebuie să ştie care este perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului şi să nu neglijeze datele de contact ale furnizorului de servicii.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite