Copiii au încins Linia verde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul persoanelor care sună după ajutor la 0800 8 200 200, reclamând abuzuri asupra minorilor, s-a dublat în ultimii doi ani. Numărul apelurilor privind copiii abuzaţi s-a dublat în

Numărul persoanelor care sună după ajutor la 0800 8 200 200, reclamând abuzuri asupra minorilor, s-a dublat în ultimii doi ani.

Numărul apelurilor privind copiii abuzaţi s-a dublat în ultimii doi ani. Aproape 50% din cei care sună pentru ajutor la 0800 8 200 200 sunt copii. Cele mai numeroase cazuri reclamate sunt legate de molestare fizică, violenţă verbală, discriminare, exploatare prin muncă şi abuz sexual. Din cele aproape 22.000 de apeluri, 756 au avut nevoie de intervenţia imediată a autorităţil.

"Telefonul Copilului este cel mai bun prieten al meu. Acum nu mă mai bate doamna profesoară", spune C.A, 9 ani, din Galaţi. Şi M.B., 12 ani, din Bucureşti a sunat la numărul gratuit 0800 8 200 200. La început i-a fost frică. "Până la urmă mi-am făcut curaj şi am vorbit cu o doamnă. Nu ştiu ce a spus doamna, dar de atunci mama şi tata stau mai mult cu mine şi facem mai multe împreună", povesteşte micuţa. Ca ea sunt mulţi alţi copii care au nevoie de ajutor.

Numai în timpul campaniei naţionale de promovare a Telefonului Copilului, desfăşurată în perioada octombrie 2006-iulie 2007, în şcoli, licee şi centre de plasament, au fost înregistrate 22.000 de apeluri. Cele mai numeroase cazuri reclamate sunt cele legate de molestare fizică şi abuz emoţional, urmate de neglijare, violenţă verbală, discriminare, exploatare prin muncă sau abuz sexual.

Din cele aproape 22.000 de apeluri, 756 au avut nevoie de intervenţia imediată a instituţiilor abilitate. În peste 70% a fost vorba de abuz asupra copilului. Practic, în timpul campaniei, lansată de Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, numărul înregistrărilor privind minorii abuzaţi s-a dublat.

Telefonul Copilului a înregistrat, în perioada 22 noiembrie 2001 - 31 iulie 2007, 1.447.587 de apeluri, din care 16.487 de cazuri au necesitat ajutor imediat din partea autorităţilor.Cele mai multe abuzuri, semnalate
în familie şi la şcoală. Cei mai mulţi copii care ridică receptorul pentru a striga după ajutor sunt băieţi, iar din rândul adulţilor, cel mai des sună femeile. De asemenea, 47% din cei care au apelat acest număr au fost copii. Cele mai multe cazuri au fost primite din sectorul 5 al Capitalei, urmat de sectorul 3, judeţul Prahova, sectorul 2, judeţul Timiş şi judeţul Constanţa.

În ceea ce priveşte mediul cel mai frecvent în care au avut loc abuzurile semnalate, pe primul loc se află familia, urmată de şcoală, spaţiul public, centrul de plasament şi casa de tip familial. Consilierea prin telefon a fost extinsă la cea prin internet (website: www.telefonulcopilului.ro, e-mail: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro).

Pe această cale au fost semnalate cazuri de abuz în şcoală, cazuri de copii ai străzii, probleme generate de conflictul între generaţii, solicitări de consiliere juridică. Telefonul Copilului este la dispoziţia copiilor şi părinţilor zilnic, între orele 8.00 şi 20.00.

Oferă informare şi consiliere cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, dar şi îndrumarea către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară fiecărui caz. În fiecare lună se realizează un raport de activitate, care este transmis Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Delegaţiei Comisiei Europene în România.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite