Copiii le caută părinţilor joburi pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Persoanele peste 40 de ani care nu ştiu să lucreze pe calculator apelează la familie pentru a-şi trimite C.V.-ul angajatorilor Site-urile de recrutare de forţă de muncă reprezintă

Persoanele peste 40 de ani care nu ştiu să lucreze pe calculator apelează la familie pentru a-şi trimite C.V.-ul angajatorilor

Site-urile de recrutare de forţă de muncă reprezintă principala modalitate pe care o folosesc atât cei care îşi caută o slujbă, cât şi firmele care au nevoie de angajaţi.

În aceste spaţii virtuale, cererea se întâlneşte cu oferta, cei în căutarea unui job cercetează piaţa, iar companiile au posibilitatea să selecteze cei mai buni candidaţi.

În ultimul timp însă, angajatorii recurg şi la alte metode de recrutare, precum anunţuri în ziare, publicitatea outdoor, târgurile de joburi şi recomandările primite de la actualii angajaţi.

Cei care apelează aproape în proporţie de sută la sută la portalurile de recrutare sunt studenţii şi tinerii absolvenţi de facultate. Reprezentantul companiei de recrutare Catalyst Recruitment Services, Dragoş Gheban, a apreciat că acest lucru se datorează faptului că tinerii au în majoritate acces la internet şi este cea mai facilă posibilitate de a-şi găsi un job. Procentul celor care apelează la această metodă de recrutare scade odată cu vârsta, dar există şi clienţi de 40-50 de ani, ale căror CV-uri sunt completate, cel mai adesea, de copii sau de rudele mai tinere.

Pe lângă cei care aplică pentru slujbele oferite de companii, în ultimul timp a apărut şi categoria celor care îşi postează CV-ul public şi aşteaptă să fie contactaţi de angajatori. Gheban spune că este vorba despre specialişti şi seniori cu un nivel ridicat de experienţă, care nu găsesc printre slujbele oferite pe net jobul potrivit pentru competenţele lor.

Specialiştii cei mai căutaţi - marketing, IT şi ingineri

Tinerii care apelează cel mai des la site-uri de recrutare sunt cei care au studiile universitare finalizate sau cei în an terminal, pentru a-şi găsi un loc de muncă full-time. Oferta pentru studenţii care vor o slujbă part-time este mai puţin întâlnită, pentru că, pe fondul deficitului de personal, firmele au nevoie de angajaţi cu normă întreagă.

Dragoş Gheban a explicat că atât cererea, cât şi oferta de slujbe de pe site-urile de recrutare este foarte variată, de la marketing, finanţe-bănci, IT şi telecomunicaţii, până la PR sau specialişti în resurse umane. În ultimul timp, a apărut o şi altă categorie de specialişti deficitară pe piaţă, aceea a inginerilor, în principal în mecanică sau electronică, pentru care există o ofertă generoasă pe internet.

Angajare pe "pile, cunoştinţe, relaţii"

Dacă în urmă cu câţiva ani, portalurile on-line acopereau nevoia de recrutare a angajatorilor, în prezent, acestea au devenit insuficiente, iar companiile apelează şi la alte metode pentru a-şi găsi salariaţii de care au nevoie. În ultimul timp, firmele au început să facă angajări prin recomandări de la propriii angajaţi, prin anunţuri în ziare sau pe internet sau prin intermediul târgurilor de joburi.

O metodă mai nou‑intrată pe piaţa românească, dar care a început să fie din ce în ce mai des folosită de marile companii, este publicitatea outdoor, adică anunţuri pe panouri, în oraş.

"Nevoia de recrutare este foarte puternică, iar companiile folosesc toate aceste metode combinate pentru a găsi forţa de muncă necesară. Portalurile de joburi vor fi folosite în continuare, pentru că este cea mai rentabilă metodă de recrutare şi toate marile companii o folosesc, deşi nu mai este suficientă", a încheiat Dragoş Gheban.

Site-uri de joburi

www.ejobs.ro
www.bestjobs.ro
www.myjob.ro
http://ec.europa.eu/eures/
www.locuridemunca.ro
www.locuri-de-munca.net
www.hipo.ro
www.romjob.ro
www.findjob.ro
www.ofertelocuridemunca.ro
www.plusjobs.ro
www.job.ro
www.jobmania.ro
www.jobstore.ro

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite