"Basescu amana intentionat repararea strazilor Capitalei"
0Liviu Goncea, lider al consilierilor municipali, spune ca asfaltarea pe fuga, inaintea iernii, aduce gropi noi in fiecare primavara
Liderul consilierilor municipali bucuresteni, Liviu Goncea, sustine ca a descoperit tactica folosita de primarul general Traian Basescu, pentru mentinerea unor drumuri proaste in oras. Goncea spune ca, din 2001 pana in 2004, Basescu a tot amanat aplicarea bugetului adoptat de Consiliul municipal, scopul fiind acela de a impinge cat mai spre sfarsitul anului lucrarile de asfaltare. "Basescu stie de la Transporturi ca lucrarile facute pe vreme rece nu rezista. Cu toate acestea, in anul 2001, el a predat bugetul Administratiei strazilor pe 25 iulie, asa ca abia in august s-au putut incepe licitatiile pentru asfaltare. In 2002, primarul a cerut in instanta suspendarea si anularea bugetului, asa ca asfaltarea a inceput pe 30 august. Anul trecut, consilierii au vrut sa eficientizeze activitatea, trecand Administratia strazilor la primariile de sector. Daca va amintiti, dupa ce a intervenit presedintele Iliescu, noi am acceptat sa trecem Administratia strazilor inapoi la Capitala, iar asfaltarea a inceput tot cand a vrut Basescu: adica in iulie - cateva strazi - si august, celelalte. In acest an, consilierii municipali au adoptat bugetul la inceputul lunii februarie, dar primarul refuza sa repartizeze banii necesari pentru primul trimestru, incercand astfel sa blocheze asfaltarea si in acest an", a spus Goncea. Consilierul sustine ca in spatele acestor demersuri nu se afla decat un interes politic al lui Basescu. "Tactica liderului PD este urmatoarea: el creeaza in mod intentionat o stare de nemultumire in randul populatiei, dupa care incearca s-o indrepte impotriva consilierilor, a primarilor de sector si a Guvernului Romaniei, fara sa-l intereseze de necazurile pe care le provoaca. Iar oamenii nu stiu aceste dedesubturi pe care le foloseste Basescu pentru a-i manipula." Consilierul municipal a dat inca un exemplu prin ultima manevra a primarului si a directorilor sai numiti pe criterii politice. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri, fosta AND, a cerut Primariei Capitalei o informare despre stadiul executiei si programul lucrarilor de reabilitare si modernizare a Bulevardului Theodor Pallady, pentru a cunoaste capacitatea orasului de preluare a traficului de pe autostrada Bucuresti-Constanta, care se deschide pe 2 iulie. "In loc sa raspunda prin directorii pedisti Radu Alexandru (de la Directia de coordonare) sau Gheorghe Udriste (de la Transporturi), Basescu a transmis adresa Administratiei strazilor, care nu are nici o treaba sa coordoneze lucrarile in Capitala", a mai spus Goncea.