Basculantele si masinile de mare tonaj nu au ce cauta ziua prin orase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In tarile civilizate, noaptea, constructorii doar sapa in pamant sau toarna betoane si asfalt; in plus, somnul locuitorilor este protejat cu panouri absorbante ale zgomotului

Hotararea Consiliului Municipal Bucuresti de a restrictiona circulatia masinilor mai grele de 7,5 tone prin oras pe timpul zilei a avut efecte benefice pentru trafic si a diminuat semnificativ poluarea chimica si fonica, spun specialistii municipalitatii. Decizia i-a nemultumit insa pe constructori, care sunt nevoiti sa plateasca salarii mai mari pentru angajati, chemati acum sa lucreze pe timpul noptii. Tocmai de aceea, multi constructori incearca sa schimbe decizia primariei, provocand deliberat si inutil zgomote. Au existat sesizari ale locuitorilor care spuneau ca firme de constructii se razbuna pe locatari, folosind in perioada interzisa de lege toate pickhamerele si compresoarele vechi. Acest fapt a generat discutii in randul responsabililor din Bucuresti in legatura cu dreptul firmelor - dat de Basescu, dupa unii - de a tulbura somnul locuitorilor sau de a falimenta societatile din Bucuresti, oras care reprezinta 40 la suta din economia tarii. Specialistii din domeniu stiu insa ca si in Occident se lucreaza noaptea. Numai ca in tarile din Europa vestica si chiar in unele pe care le consideram mai putin civilizate, precum China, noaptea sunt permise doar sapaturile in pamant (nu cu tarnacoapele in betoane!) sau este admisa turnarea betonului. Mai mult, toate lucrarile la drumuri se fac pe timpul noptii. Insa mai trebuie stiut ca, pe timpul noptii, nu se frezeaza mai mult decat se poate asfalta in noaptea urmatoare. Specialistii in constructii spun si ei ca occidentalii au recurs la aceste masuri, intrucat s-a constatat ca cele mai proaste lucrari la drumuri se fac in graba, sub trafic. Or, noaptea, traficul este mai redus si poate fi mai usor deviat sau restrictionat. Un alt amanunt cunoscut de constructorii care au lucrat in Vest este ca municipalitatea nu admite trecerea basculantelor prin oras nici pe timpul noptii, daca traseul propus de constructori nu este prevazut cu panouri absorbante pentru zgomot. Or, in Bucuresti, primarul general, Traian Basescu, a acceptat montarea unor astfel de panouri numai la Pasajul Basarab si numai dupa ce s-a lovit de opozitia locuitorilor din zona Bulevardului N. Titulescu.
Soferii vor sa blocheze Capitala pentru ridicarea restrictiilor de transport
Soferii vor sa blocheze intrarile in Capitala in cazul in care municipalitatea Bucurestilor nu va revizui hotararea prin care este restrictionata circulatia vehiculelor grele pe arterele orasului. Presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Soferilor din Romania, Victor Stan, a afirmat, ieri, ca decizia privind blocarea intrarilor in Bucuresti va fi luata la jumatatea lunii august, in cadrul Congresuliu National al federatiei. "Pana atunci (data congresului - n.r.) vom purta cu reprezentantii Primariei discutii prin care sa stabilim de comun acord prevederi care sa nu afecteze locurile de munca ale angajatilor companiilor de transport. Nu vrem sa speriem lumea pentru ca nu suntem mineri, dar daca nu ajungem la o solutie de compromis vom bloca intrarile in oras", a spus Stan. Chiar daca vor bloca iesirile din Capitala, protestatarii vor permite, potrivit lui Stan, accesul in oras soferilor care vin de la distante mari spre Bucuresti ori bucurestenilor care vin sau pleaca in concediu. El nu a precizat insa modalitatea de identificare a acestor categorii de persoane ce nu vor fi afectate de un eventual protest. "Pai, daca are numar de provncie sau daca in masina se afla copii le dam drumul. Vom avea oameni cu ecuson care se vor ocupa de aceasta problema. De asemenea, vom permite accesul masinilor de salvare, ale Politiei sau Pompierilor", a mai spus Stan. Efectele Hotararii Consiliului General al Capitalei privind restrictia vehiculelor grele pe arterele orasului pe timp de zi are efecte negative asupra soferilor si "sunt in contradictie cu momentul, cu situatia economica si infrastructura actuala a Capitalei". Victor Stan spune ca afectate sunt si societatile economice de profil care nu au avut timpul necesar pentru a-si modifica programele stabilite prin contracte in asa maniera incat sa efectueze transporturi pe timp de noapte potrivit prevederilor Hotararii 106 emise CGMB. Blocarea intrarilor de acces in Capitala ar urma sa aiba loc sfarsitul lunii august, desi prevederile privind restrictia vehiculelor grele pe timp de zi in oras expira la data de 15 septembrie. Restrictia impusa de Consiliul General al Municipiului Bucuresti privind circulatia vehiculelor grele in Capitala ar trebui sa se suspende pana pe 4 octombrie, cang magistratii vor judeca cererea firmelor de transport care solicita anularea acestei decizii. Primaria Capitalei a comunicat ca institutia nu a fost instiintata in mod oficial de suspendarea efectelor Hotararii, motiv pentru care persoanele care vor incalca prevederile acesteia vor fi, in continuare, sanctionate contraventional. Luni, primarul Capitalei, Traian Basescu, a emis o dispozitie prin care a instituit aceleasi restrictii.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite