Banda de hoti de masini "Teologu-Tatutu" avea in structura si un comisar de politie
0* Gruparea avea ramificatii la nivel national, dar si in multe tari europene * Dintre cei 18 inculpati, 15 au fost trimisi in judecata, dintre care trei in stare de arest
Aproape 300 de persoane din mai toate judetele tarii au fost audiate de procurorii Curtii de Apel Ploiesti intr-un dosar care priveste o intreaga retea de hoti de masini de lux, furate din Occident, indigenizate in Romania si vandute apoi unor amatori de chilipiruri. In sarcina membrilor retelei, din care faceau parte gainari de rand, dar si ingineri, sefi de sectii ale Registrului Auto Roman, functionari publici, patroni de firme, politisti - unul dintre acestia, cu grad de comisar-sef, fiind veriga principala a gruparii - au fost retinute 150 de infractiuni, de la tentativa de fals in acte sub semnatura proprie pana la spalare de bani. Cincisprezece membri ai retelei au fost trimisi in judecata la inceputul acestei saptamani printr-un rechizitoriu care numara aproape 160 de pagini. Pe de alta parte, trei dintre inculpati au fost cercetati in stare de arest, zece in libertate, iar doi s-au sustras cercetarilor si sunt disparuti de la domiciliu, urmand a fi judecati in lipsa. Cele mai multe masini au fost furate din Italia, Germania, Franta, Austria, Elvetia, dar si din Polonia, Ungaria si Iugoslavia. In mare, marcile alese sunt Mercedes, BMW, VW Passat, Opel, Peugeot, dar si Nissan Serena, Toyota Cruiser. Numai prin introducerea in tara fara plata taxelor vamale a noua din aceste limuzine pentru care a fost probata cert vinovatia inculpatilor, statul a fost prejudiciat cu 1,1 miliarde lei. Lista masinilor de lux furate din Vest si aduse cu acte false in Romania este insa foarte mare, un alt dosar care are ca obiect cercetarea provenientei unui numar de 15 autoturisme aflandu-se pe masa procurorilor bucuresteni. Un lucru curios, ca multe altele din dosarul instrumentat la Ploiesti, proprietarii masinilor urmarite de politiile din toata Europa sau cei care au fost primii vanzatori nu stiu cum au ajuns in posesia respectivelor bunuri. Altii s-au trezit chemati la Politie si Parchet sa declare de unde au masinile care figurau pe numele lor, dar ei nu stiau ca sunt proprietarii unui Mercedes sau al unui BMW, cum este cazul lui Lamba Ciprian din Campina. Acesta a aflat ca este proprietarul unui Peugeot 406 care figura ca furat din Polonia, proprietar fiind Roszewska Jaroslava. Sotul acesteia a adus masina in Romania, a vandut-o unui anume Capraru Nicusor si a plecat acasa la Wroclaw, declarand masina furata. Peugeotul a ajuns pe mana filierei prahovene, care, cu ajutorul fostului comisar-sef Secara Viorel Nicolae, sef de cabinet la IPJ Prahova si lector universitar la o facultate din Ploiesti, l-a inmatriculat pe numele lui Lamba pentru a-l indigeniza si a-l putea vinde. Au fost, apoi, descoperite nume de persoane care nu exista, dar care apar ca proprietari ai masinilor urmarite international. Pentru succesul operatiei, in alte cazuri s-au folosit nume fictive de vamesi sau de inspectori RAR, iar in doua situatii un autoturism Mercedes si un VW Passat, furate din Germania, au primit aceleasi numere de inmatriculare atribuite unor Dacii 1310. Unul dintre traficanti, cetatean moldovean acum disparut, cunoscut sub numele de Mesnic Grigore, se numea in realitate Vitalie Severin. Insolit si edificator pentru modul in care actionau membrii retelei este si traseul pe care l-a urmat o limuzina Daewoo Leganza, furata din Italia, unde era inmatriculata cu nr. AS-363 TT. Prin imprejurari care nu au fost pe deplin descifrate, masina a ajuns la un anume Itu Catalin din Targoviste, de profesie teolog, acum in arestul IPJ Prahova. De la Itu, autoturismul ajunge la alt dambovitean, Branzei Gheorghe, si apoi pentru a i se pierde urma la o ploiesteanca Stanciu Daniela Elena. Cu ajutorul aceluiasi comisar-sef Secara, masina este inmatriculata in fals cu numarul PH-05-ZAE, dupa ce a primit certificatele RAR. Telefonic se aranjeaza o noua reinmatriculare si Leganza primeste nr. DB-34-SEN. Masina este revanduta apoi, fara acte, la doi prahoveni, si de la unul din acestia ajunge la Mateiu Florin din Campuri, Vrancea, primind nr. de inmatriculare VN-78-FLO. Noul proprietar o vinde la schimb cu un tractor forestier (TAF) in comuna Noaptes-Vrancea, iar de aici ajunge intr-un talcioc de unde a fost cumparata de Munteanu Adrian din Brasov, circuland azi cu numarul BV-07-XOG. Asa cum aratam, principala veriga a gruparii a fost comisarul-sef, acum in rezerva, Nicolae Viorel Secara. Din dispozitia sa, multi lucratori de la SEIP au incalcat legea, inmatriculand in fals, uneori cu stiinta, alte ori fara sa stie, masinile furate. Lui Secara, in intimitate, infractorii i se adresau cu apelativul "Tatutu". Politistul era plimbat prin cele mai luxoase locuri din Capitala, i se aduceau femei si bauturi scumpe. El avea la dispozitie cel putin o masina de lux inmatriculata cu numere straine. In momentul declansarii cercetarilor, "Tatutu" s-a deplasat, insotit de alti membri ai gruparii la domiciliul unor martori, cerandu-le sa nu spuna adevarul pentru ca altfel ii asteapta inchisoarea. Intr-o mare masura se fac vinovati de cele intamplate inspectori si sefii ai unor ateliere RAR din Bucuresti, Sibiu, functionari de la administratia financiara, care au eliberat documente necesare inmatricularii masinilor fara a cere chitantele privind plata taxelor vamale, multi politisti de la serviciile de inmatriculari auto ale unor politii judetene.