Autostrada Bucuresti-Pitesti - la standarde de Budapesta-Viena

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste doua luni, autostrada Bucuresti-Pitesti va intra din nou in reparatii. "O vom transforma intr-o autostrada moderna, cu nimic mai prejos decat cea dintre Budapesta si Viena", a declarat

Peste doua luni, autostrada Bucuresti-Pitesti va intra din nou in reparatii. "O vom transforma intr-o autostrada moderna, cu nimic mai prejos decat cea dintre Budapesta si Viena", a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Sergiu Sechelariu. "Nu doresc sa intru in detalii privind calitatea lucrarilor de reabilitare efectuate aici in perioada 1996-2000", a spus Sechelariu. El a anuntat ca, de aceasta data, firma care va asigura finantarea si lucrarile de reabilitare va asigura si intretinerea drumului pe o perioada de cel putin 20 de ani. In acest moment, Ministerul Transporturilor negociaza un contract de parteneriat public privat cu doua companii, castigatorul urmand a fi stabilit in jurul datei de 10 aprilie. Alte sase proiecte de parteneriat public privat se afla acum in diverse stadii de negociere. Este vorba de constructia si exploatarea autostrazii Bucuresti-Brasov (impartita in trei tronsoane), reabilitarea DN2 D (Focsani-Tg. Secuiesc), sporirea capacitatii de circulatie pe centura Ploiesti-Vest si largirea la patru benzi a unei portiuni din centura Capitalei. Strategia de dezvoltare a retelelor rutiere s-a schimbat radical in ultimii trei ani. "Ca autoritate publica centrala, am considerat ca este ineficient si chiar contraproductiv sa impunem taxe suplimentare", spune secretarul de stat Sergiu Sechelariu. In 2002, Ministerul Transporturilor a initiat o lege care permite o modalitate de finantare moderna si eficace - parteneriatul public privat. Statul pune la dispozitie terenurile, iar companiile private executa lucrarile si suporta costurile, primind in schimb dreptul de a administra drumurile, pe o anumita perioada. "In contextul aderarii la UE, dezvoltarea infrastructurii este o prioritate. E vorba, insa, de lucrari care necesita sume mari si care se amortizeaza intr-o perioada lunga. Pe de alta parte, este vorba de lucrari care contribuie la dezvoltarea socio-economica a tarii, a industriilor si a serviciilor conexe. Pentru finantarea acestor proiecte, parteneriatul-public privat este un instrument care incepe sa-si arate eficienta. Se fac eforturi continue, se poarta negocieri cu antreprenori, cu banci si institutii financiare internationale pentru a pune in practica toate aceste proiecte indraznete. In 14 ani, in Romania nu s-a mai construit nici un kilometru de autostrada. Anul acesta, ministrul Miron Mitrea va inaugura 60. Autostrada Brasov-Oradea nu va fi finalizata nici in 2004, nici in 2007, desi ne-am fi dorit sa fie gata cat mai repede. Sunt, totusi, 450 de kilometri. Noi credem ca se va termina in 2012; cine stie cine va fi la guvernare atunci? Dar important este ca am gandit si am demarat un proiect important pentru aceasta tara", a spus secretarul de stat Sergiu Sechelariu.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite