Apa Nova Bucuresti fura la facturarea consumului de apa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Firma romano-franceza incaseaza pe baza de "estimari", motivate de dereglarile contoarelor * Peste o treime din bucuresteni se considera taxati mai mult decat consuma

Locuitorii Capitalei se considera furati constant la facturi de firma mixta romano-franceza Apa Nova Bucuresti. Atat presa, cat si specialistii au semnalat de multe ori atitudinea monopolista a concesionarului serviciilor de apa. Desi conducerea franceza a firmei se lauda ca a realizat contorizarea abonatilor in proportie de aproape 90 la suta, la patru ani de la preluarea in concesiune a serviciilor, directorii spun ca produc zilnic peste un milion de metri cubi de apa, insa factureaza numai jumatate din productie. Restul? Pierderi si consumuri clandestine. Tot specialistii Apei Nova recunosc insa ca o mare parte a contoarelor nu exprima consumul real. Acesta este un motiv pentru care Apa Nova factureaza pe baza unor estimari. Asa au aparut cazurile unor consumuri astronomice, care au dus la litigii de nerezolvat intre operator si abonati. Astfel, contoarele montate beneficiarilor sunt pasante, facturile fiind redactate in urma consumurilor inregistrate de contoarele generale Apa Nova. Firma detinatoare de monopol si cu ifose de autoritate in domeniu a interzis printr-o hotarare interna racordurile in baterie, blocand astfel separarea facturilor. De regula, intr-un imobil cu mai multi locatari, fara asociatie, dar cu un singur contor colectiv, consumatorii isi monteaza contoare individuale, pentru a-si putea imparti, la plata facturii, diferenta dintre consumul facturat si cel inregistrat de contorul girat de Apa Nova. Culmea este ca uneori diferenta dintre suma consumurilor individuale si cel al firmei romano-franceze ajung sa depaseasca si 100 la suta. Cele mai multe astfel de cazuri apar in zonele de case, cel mai afectat fiind sectorul 2 al Capitalei. Atunci cand apar litigii de nerezolvat intre abonati si operator, sarcina rezolvarii acestora revine Agentiei bucurestene de reglementare tehnica a serviciilor de alimentare cu apa si canalizare (ARBAC). Agentia a facut public faptul ca, la sfarsitul anului trecut, ponderea temelor cuprinse in petitiile clientilor (28 la suta din plangerile nesolutionate) a fost detinuta de problemele de facturare a consumului de apa - volume estimate, citiri eronate pe contoare etc. La acestea se adauga 5 la suta - solicitari privind verificarea metrologica a contoarelor si legate de acuratetea inregistrarilor. Tot in privinta estimarilor de volume de apa consumate apar la clientii deserviti de un singur bransament (7 la suta din solicitari). Relevant pentru politica directorilor francezi ai Apa Nova apare faptul ca alti 21 la suta din petenti se plang ca nu le-au fost acceptate cererile de separare a consumurilor de apa pe scari de bloc, pe contoare pasante sau bransamente in baterie. Un mare litigiu apare intre primarie si Apa Nova in privinta asa-numitor retele telescopice. 12 la suta dintre petenti sustin ca operatorul refuza sa le preia in administrare, in timp ce aici apar foarte multe consumuri exagerate si avarii nereparate la timp, ale caror pierderi nu par sa-i deranjeze pe directori. In apararea politicii sale, conducerea franceza a Apa Nova ajunge sa invoce de fiecare data, aproape inevitabil, "contractul de concesiune", pentru care locuitorii nu au fost consultati si care este net defavorabil orasului.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite