Ajutoare de incalzire - si pentru straini, apatrizi si refugiati

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Formularele vor costa RADET 100 de milioane * Concubinii sunt considerati membri de familie

De lunea viitoare, Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice (RADET) incepe impartirea, in Capitala, a formularelor pentru acordarea ajutoarelor la plata incalzirii. Fiecare administrator de imobil va primi din partea RADET-ului, prin delegati, formularele continand cererile si declaratiile pe propria raspundere. Acestea insumeaza cinci file, vor fi tiparite pe cheltuiala RADET-ului si urmeaza sa fie completate pana pe data de 15 noiembrie de familiile si persoanele singure care solicita ajutor pentru plata facturilor la apa calda si caldura. Ajutoarele de caldura se acorda pe sase niveluri de venit mediu net pe membru de familie, incepand de la zero lei pana la 2.460.000 de lei. Cea mai mare suma acordata lunar este de 1.656.000 de lei, iar cea mai mica, de 240.000 de lei. Ca o noutate, in aceasta iarna, de ajutoare vor beneficia si cetatenii straini, refugiatii si apatrizii care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania. Mai mult, Normele metodologice de aplicare a OUG numarul 81/2003 definesc ca membri de familie inclusiv concubinii: "persoanele intre care nu exista relatii de rudenie, dar care locuiesc impreuna, sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de intretinere a locuintei". La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie se iau in calcul toate veniturile realizate de membrii acesteia in luna anterioara depunerii cererii. Datele cuprinse in formularul de cerere si in declaratia pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile acesteia sunt supuse confidentialitatii. Acestea se completeaza o singura data pentru toata perioada iernii. Dupa completarea formularelor, acestea se depun la administratorul blocului, de unde sunt ridicate de delegatul RADET-ului pentru a fi transmise primariei. Pana pe data de 30 noiembrie, primarii analizeaza cererile si emit deciziile catre solicitanti prin intermediul administratorilor sau delegatilor RADET. Dupa ce regia de termoficare transmite facturile impreuna cu borderourile care trebuie completate cu datele beneficiarilor de ajutoare, administratorii de imobile vor defalca cheltuielile de incalzire si apa calda pe apartamente. Din suma repartizata se deduc ajutoarele aprobate de primarie, diferenta reprezentand obligatia de plata a titularilor de apartamente. Dupa data de 25 decembrie, administratorii de imobile vor fi obligati sa completeze borderourile continand datele aferente beneficiarilor de ajutoare, respectiv numarul apartamentului, numele si prenumele, contravaloarea consumului repartizat, cuantumul ajutorului aprobat si diferenta de plata. Borderourile vor fi preluate de angajatii RADET-ului, care le vor compara cu situatiile primite de la primarii, urmand sa stabileasca si sa verifice suma ramasa efectiv de plata de catre asociatii. Surse din cadrul RADET-ului ne-au declarat ca numai pentru tiparirea formularelor s-au alocat 100 milioane de lei. Pentru a nu se pierde, cele cinci file vor fi tiparite toate pe format A3.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite