Administratorii de bloc au restante la depunerea situatiilor financiare la primarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prevederile legale in vigoare stabilesc ca, pana la 1 martie 2005, administratorii asociatiilor de proprietari sunt obligati sa depuna situatia soldurilor de activ/pasiv. Documentele trebuie depuse la

Prevederile legale in vigoare stabilesc ca, pana la 1 martie 2005, administratorii asociatiilor de proprietari sunt obligati sa depuna situatia soldurilor de activ/pasiv. Documentele trebuie depuse la Birourile de Relatii pentru Asociatiile de Proprietari, care functioneaza in subordinea Consiliilor Locale. In realitate insa, foarte putine dintre asociatii au depus aceste acte care prezinta, detaliat, situatia financiara a asociatiei, ce datorii are si care este valoarea acestora. Spre exemplu, in sectorul 3 al Capitalei, numai 515 asociatii si-au indeplinit "cu succes" indatoririle si au trecut pe la acest birou. Potrivit lui Nicolae Florea, de la Biroul Asociatii de Proprietari sector 3, cifra reprezinta cam o cincime din numarul total de asociatii existente la nivelul acestei zone administrative. Insa, spune tot Nicolae Florea, cifra este in continua crestere de la an la an, pe masura ce tot mai multi administratori obtin atestatele de calificare. O "scapare" pentru cei aflati in intarziere ar putea fi si faptul ca HG 1386/2003, privind asociatiile de proprietari, stipuleaza ca persoanele care tin contabilitatea in contrapartida dubla au voie sa prezinte situatiile financiare pana la data de 1 martie a anului viitor. Textul de lege spune ca "asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla vor depune la compartimentele specializate in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, intocmita potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.329/2001, pana la data de 1 martie pentru situatia la 31 decembrie si pana la data de 1 septembrie pentru situatia la 30 iunie. Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida dubla vor depune situatia financiara anuala pana la data de 1 martie a anului urmator". Cele mai multe asociatii se incadreaza in prima categorie, si anume la partida simpla, pentru ca sunt persoane juridice fara scop lucrativ, conform OMFP 2329/2001. Insa asociatiile care au in conducere un contabil de profesie prefera sa depuna bilantul anual la administratia financiara, lucru confirmat de presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Romania, Radu Opaina. Mai grav este insa faptul ca administratorii care depun cu intarziere situatiile contabile nu pot fi sanctionati in nici un fel. Cel mult, ei pot fi avertizati de functionarii din primarii si luati la puricat de inspectorii de specialitate pentru eventualele nereguli.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite