Sud-coreenii învaţă engleza cu roboţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

29 de mașini îi înlocuiesc pe profesorii din școlile unui oraș sud-coreean. Profesorii electronici fac parte dintr-un proiect-pilot care a fost gândit pentru a da un impuls incipientei industrii robotice, notează AFP.

La sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, Engkey, un robot alb, în formă de ou, a început să predea limba engleză la o şcoală elementară din Daegu. Engkey a fost creat de Institutul Coreean de Ştiinţă şi Tehnologie. Toţi cei 29 de roboţi au aproape un metru înălţime, un ecran ca de televizor în loc de faţă şi se plimbă prin clasă, pe roţi, în timp ce le vorbesc elevilor, le citesc cărţi sau dansează pe muzică mişcându-şi capetele şi braţele.   

Roboţii, care afişează pe ecran figura unei femei caucaziene, sunt controlaţi prin telecomandă de profesori de limba engleză din Filipine, care îi pot vedea şi auzi pe copii prin acest sistem de control la distanţă.

Camerele surprind mimica profesorilor filipinezi şi transferă instant toate expresiile faciale avatarului de pe ecranul robotului. „Profesorii filipinezi, bine educaţi, sunt mult mai ieftini decât omologii lor de oriunde, chiar şi decât cei din Coreea de Sud", a explicat Sagong Seong-Dae, un cercetător senior de la Institut.

Mai mult decât a citi cărţi, roboţii folosesc un software pentru a cânta cântecele şi pentru a juca jocuri de alfabet. „Copiilor se pare că le place din moment ce roboţii sunt drăguţi şi interesanţi.

Dar şi unii adulţi şi-au exprimat interesul, spunând că le-ar fi mai uşor să vorbească în faţa unui robot decât în faţa unei persoane în carne şi oase", a spus Kim Mi-Young, un oficial de la biroul de educaţie al oraşului Daegu. Kim a adăugat că unii roboţi ar putea fi trimişi în regiunile rurale retrase, pe care profesorii străini le evită dinadins.

Roboţii, de folos în zonele rurale

Roboţii sunt încă în teste, dar autorităţile se gândesc să îi angajeze cu normă întreagă în cazul în care oamenii de ştiinţă îi vor face mai performanţi, mai uşor de folosit şi mai accesibili ca preţ.

„Prezenţa roboţilor în clasă îi face pe elevi să fie mai activi, în special pe cei timizi cărora le este teamă să vorbească în faţa profesorilor adevăraţi", a explicat Kim. Oficialul a subliniat că experiementul nu se referă la a înlocui oamenii cu roboţii.

„Ajutăm dezvoltarea unei industrii-cheie, o industrie strategică, şi în acelaşi timp creştem interesul copiilor pentru ce învaţă." Programul pilot a început în decembrie 2010 şi durează patru luni. Guvernul sud-coreean a investit 1,37 milioane de dolari în acest proiect.  

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite