Şcolile din Marea Britanie, puse sub presiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul de la Londra cere creşterea calităţii în Educaţie. Instituţiile vor fi măsurate în funcţie de viitorul de succes al absolvenţilor, propune ministerul britanic al Educaţiei.

O cercetare despre procentajul tinerilor care muncesc urmează să fie făcută publică în curând, însă directorii de şcoli se tem că planurile autorităţilor au de fapt o altă miză.Şcolile vor deveni responsabile de carierele de succes ale elevilor lor printr-un plan nou al Guvernului care vrea să publice informaţii despre cei care au devenit studenţi sau şi-au găsit joburi, după ce au absolvit.

Măsura face parte dintr-o strategie de a creşte presiunea asupra şcolilor pentru a mări calitatea educaţiei. Autorităţile sunt îngrijorate că şcolile acceptă elevi cu calificări bune astfel încât să crească în clasamentele instituţionale, dar nu-şi ajută elevii să intre la o facultate bună şi nici nu le asigură că vor avea o slujbă bine plătită. Un amendament din legea educaţiei, care se află la modificare în Parlament, va permite Guvernului să combine două cercetări: una naţională despre elevi, iar alta realizată de primării cu informaţii despre copiii cu vârste cuprinse între 13 şi 19 ani.

Carierele elevilor, sub lupă

Guvernul vrea astfel să folosească datele în noua lege pentru a afla ce fac elevii după ce părăsesc şcoala sau liceul. Secretarul de stat pe Educaţie Michael Gove a declarat: „Rezultatele la testele naţionale îi ajută pe părinţi să afle cât de bună este şcoala din zona respectivă. Însă informaţiile de după absolvire ne ajută să aflăm dacă acei foşti elevi au ajuns la universităţi de calitate, în internship-uri bune sau în joburi satisfăcătoare şi le vor da părinţilor date reale despre cât de bine sunt pregătiţi copii lor pentru un viitor împlinit".

Însă, directorii de şcoli sunt îngrijoraţi că cercetarea va fi un nou etalon cu ajutorul căruia părinţii vor judeca şcolile. Russell Hoby, secretar general la Asociaţia Naţională a Directorilor de Şcoală a spus: „Statistica va fi bună. Fiecare şcoală ar trebui să ştie unde se duc elevii şi ce se întâmplă cu ei, dar dacă devine o măsură de responsabilizare pentru şcoli, mi se pare că este mult prea mult. Bineînţeles, că modul în care copii sunt educaţi afectează şansele de angajare, dar mai sunt şi alţi factori ca economia, finanţările pentru studiile universitare - chiar trebuie învinovăţiţi directorii pentru toate aceste variabile?"

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite