SUA: nereguli la testele standard

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Suspiciunile de fraudă în sistemul public de învăţământ stau în calea progresului şcolii americane. Aproximativ 300 de şcoli s-au confruntat cu acuzaţii că profesorii şi conducerea au măsluit rezultatele testelor naţionale pentru a-şi menţine rangul.

Cotidianul „Washington Post" dezvăluie cazuri de asemenea fraude în oraşe precum Atlanta, Baltimore, Philadelphia şi Washington. În SUA, testele naţionale reprezintă paşaportul de intrare la facultate, pe lângă portofoliul cu diplome şi activităţi extracurriculare. În viitorul apropiat, o nouă generaţie de teste standard urmează să fie lansată pentru a măsura nivelul academic al elevilor la matematică şi la limba engleză. Rezultatele acestor teste vor alimenta un nou sistem de evaluare a profesorilor şi a şcolilor. Deteriorarea încrederii publice în integritatea testelor va afecta serios acest plan.

Mai mult, întrebările legate de posibile fraude s-au concentrat pe oraşele mari - în miezul dezbaterii despre reforma şcolară -, acolo unde creşterea notelor la teste a produs un optimism reţinut în privinţa îmbunătăţirii performanţei copiilor din familiile sărace. „Ce se întâmplă e ca o pată de cerneală pe caietul de curat, pe care trebuie s-o abordezi într-un fel sau altul, n-o poţi ignora", spune Chester E. Finn Jr., secretar asistent pe educaţie în administraţia Reagan şi preşedinte al grupului de lucru Thomas B. Fordham Institute. Finn e de părere că acuzaţiile de fraudă trebuie cercetate cu atenţie, iar vinovaţii trebuie pedepsiţi corespunzător.

Secretarul de stat pe educaţie, Arne Duncan, e de asemenea de părere că orice neregulă în procesul de testare pune sub semnul întrebării reforma şcolară. Duncan a confirmat că departamentul de investigaţii şcolare a pornit deja anchete. Scepticii sistemului de evaluare a profesorilor şi a şcolilor pe baza rezultatelor la teste spun că aceste anchete nu fac decât să arate că testele standard au dat peste cap educaţia publică, făcându-i pe unii profesori şi directori de şcoli să încalce limitele etice şi legale pentru a-şi proteja posturile. La rândul lor, profesorii spun că au fost pe nedrept învinovăţiţi pentru rezultatele slabe din unele şcoli. 

300 de şcoli publice din SUA sunt bănuite că au fraudat rezultatele testelor la limba engleză şi la matematică

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite