SUA: cum învaţă elevii despre Războiul Civil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un reportaj publicat de ziarul „Washington Post“ arată că momentul istoric este predat diferit în şcolile din nordul şi în cele din sudul Americii. Aniversarea a 150 de ani de la primul atac de la Fort Sumter din Carolina de Sud, a devenit un moment de „predat“ despre Războiul Civil, în majoritatea şcolilor americane.

Cum învaţă elevii americani despre sclavie şi secesiune, variază de la şcoală la şcoală, de la stat la stat şi de la profesor la profesor.  Anul acesta, statul Virginia s-a confruntat cu o problemă delicată atunci când Consiliul de Educaţie al statului a retras un text din manualele de clasa a IV-a, „Statul nostru Virginia - trecut şi prezent", în care apărea scris că mii de afro-americani au luptat pentru Sud.

Mulţi istorici au respins cererea Consiliului. Anul trecut, în Texas, autorităţile au votat ca elevii de clasa a VIII-a să studieze discursul preşedintelui Statelor Confederale ale Americii, Jefferson, dar şi primul şi al doilea discurs inaugural al preşedintelui Abraham Lincoln. Jeremy A. Stern spune că diferenţele între abordarea Războiului Civil în educaţie sunt dramatice.

Cum s-a ajuns la această situaţie?

Pentru profesorii de şcoală primară, provocarea cea mai mare este să explice de ce a avut loc războiul. Edward L. Ayers, preşedinte al Universităţii din Richmond şi istoric, spune că lucra la un eseu când fiica sa de 11 ani l-a întrebat: „Dar, tata, de ce a început  Războiul Civil?". „Pentru un moment am tăcut, calculând costurile şi beneficiile în a explica complexitatea istorică unei persoane atât de tinere şi am spus: «Din cauza sclaviei»".

Ideea principală prin care le poţi explica tinerilor elevi, spune William Davis, un istoric din Virginia, este: „Sclavia duce la secesiune şi secesiunea duce la război. Dar până şi asta simplifică prea mult lucrurile". În Carolina de Sud, unde războiul a început, elevii de 10 ani învaţă  să rezume instituţia sclavismului, să explice care au fost motivele secesiunii, drepturile statelor şi să relateze cursul războiului şi rolul statului. În Maryland, elevii de aceeaşi vârstă trebuie să  analizeze diferenţele regionale în Războiul Civil în timp ce în şcolile din Washington despre Război se învaţă în clasa a V-a, tot atunci fiind incluse lecţii despre Proclamaţia de Emancipare şi despre sfârşitul sclavagismului în Capitală. La 10 ani, elevii americani învaţă ce a însemnat sclavagismul.

Ştirea săptămânii

India îşi  face şcoli de meserii



Guvernul Indiei şi-a planificat educaţia pe următorii 12 ani: universităţi de cercetare, educaţie vocaţională şi dezvoltarea facultăţilor sunt obiectivele propuse care vor fi puse în aplicare din aprilie, anul viitor. Documentul arată că până în 2020, autorităţile îşi doresc ca jumătate dintre absolvenţi să se îndrepte spre şcoli de meserii. În acest moment, doar 5% din tineri aleg educaţia superioară nonacademică, după liceu.  C.P. Bhambri, cercetător şi fost profesor la Universitatea Jawaharlal Nehru spune că educaţia vocaţională a fost neglijată în ultima perioadă şi a venit momentul să fie revitalizată.

„După clasele X-XII, trebuie să diversifici sistemul educaţional. Nu sunt toţi tinerii pregătiţi pentru aceleaşi alternative. În India nu există nici măcar o cultură, o atracţie pentru sistemul profesional de meserii", spune acesta. Guvernul vrea ca 50 de universităţi să fie specializate pe învăţământ profesional, pe diferite teme. Sursa: „The Telegraph".

Pe scurt

Egipt: viitor incert pentru singura universitate de cercetare. De când regimul Mubarak a căzut, studenţi şi profesori s-au strâns pentru a protesta împotriva rectorilor universităţilor de stat, şi ei fideli vechii administraţii. Acum însă, studenţi şi academicieni de la Universitatea Nile, prima instituţie de cercetare, înfiinţată în 2007, au ieşit în stradă pentru a-şi apăra instituţia acuzată de corupţie de către noul regim militar al ţării. Mai mult de 300 de absolvenţi au studiat în această universitate, într-o ţară în care majoritatea instituţiilor educaţionale de stat sunt foarte slabe.

Turcia: suspiciuni de fraudă la examenul de admitere. Procurorii turci investighează un posibil caz de fraudă la examenul naţional de admitere în universităţi. Săptămâna trecută, un avocat a descoperit o formulă prin care a găsit răspunsurile corecte la exerciţiile de matematică, tip grilă, iar Parchetul a demarat o investigaţie. 1,7 milioane de elevi au dat examenul pe 27 martie, iar cei care îl trec vor da un nou examen în iunie. Absolvenţii de liceu sunt testaţi la mai multe materii, printre care matematică, istorie, biologie şi limba turcă.

image
Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite