Pokerul, dezbătut în şcolile americane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cursul de poker din școli este periculos pentru tineri, cred organizaţiile civice
Cursul de poker din școli este periculos pentru tineri, cred organizaţiile civice

Cursul de poker de la un liceu din oraşul Falls Church (Virginia), înfiinţat ca metodă alternativă de predare, stârneşte dezbateri între reprezentanţii comunităţii locale. Profesorii susţin că, prin jocul de noroc, tinerii îşi îmbunătăţesc noţiunile de matematică. Organizaţiile avertizează însă că pokerul e un pericol.

Cursul de poker din liceu face parte dintr-un efort naţional de a aduce jocul din cazinouri în sălile de studiu din şcoli, folosind regulile cărţilor de joc la matematică sau logică. „Încă nu ştiu dacă ora de matematică e cea care mă ajută la poker, sau dacă jocul mă ajută să ştiu mai bine matematică", recunoaşte Daniel (17 ani). Potrivit cotidianului Washington Post, clubul de poker, înfiinţat în septembrie printr-o sponsorizare, a devenit repede cea mai populară activitate extra-şcolară a liceului. Însă, unele organizaţii pun la îndoială obiectivul proiectului şi se întreabă dacă nu cumva încurajează copiii să adopte obiceiuri nesănătoase.

Fără bani

De vreme ce obsesia liceenilor cu pariurile este o problemă naţională recunoscută în America, conducerea şcolii a considerat că tocmai acest club de poker poate fi o armă potrivită pentru a rezolva situaţia. „Ştim că elevii noştri ar putea juca şi în afara şcolii, dar când o fac aici, avem şansa să-i învăţăm să joace cu responsabilitate şi le explicăm, pe de altă parte, în ce măsură jocul are legătură cu educaţia", spune directorul de la Mason, Tyrone Byrd.

Când a aprobat înfiinţarea clubului, directorul Byrd a stabilit nişte reguli clare: banii adevăraţi nu pot fi folosiţi, iar relevanţa educaţională a jocului trebuie explicată clar de către profesori. Acum câteva săptămâni, liceenii au lipit câteva postere care înfăţişau câini care fumează şi joacă poker. Directorul le-a rupt imediat de pe pereţii şcolii:  „Acestea sunt conotaţii pe care încercăm să le evităm".

„Abuz și dependenţă"

Activiştii care militează împotriva jocurilor de noroc spun că lecţiile nu sunt potrivite pentru liceeni, în condiţiile în care adolescenţii nu au vârsta legală pentru a practica astfel de activităţi.  În plus, reprezentanţii Consiliului pentru problema jocurilor de noroc cred că tinerii sunt deja influenţaţi de vedete sau de jocurile de noroc de pe internet. „Ne jucăm cu focul aici. Pokerul poate fi o metodă de predare, dar poate în acelaşi timp să ducă la abuz şi dependenţă", spune Keith Whyte, directorul Consiliului american.

Şi Harvard militează pro

Şi câteva universităţi au pledat pentru metoda alternativă de educaţie. „După ce terminaţi Dreptul la Harvard, vreau să deveniţi jucători" - le spune profesorul de Drept Charles Nesson studenţilor săi. „Lecţia nu este doar despre noţiuni de bază de statistică, le vorbeşte şi despre cum să se comporte într-un mediu dificil, de constrângere", explică el. Împreună cu studenţii săi, Nesson a format în 2007 Societatea Globală a Pokerului Strategic. Clubul a deschis filiale la mai multe universităţi de top din ţară. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite