Fac afaceri profitabile de pe băncile liceului
0Peste 50 de companii cu produse inedite realizate de liceeni şi de studenţi din toată ţara s-au întrecut pentru a reprezenta România la competiţii internaţionale desfăşurate la Oslo şi la Madrid. Softuri originale, produse lucrate manual, echipamente de protecţie sau servicii de turism. Acestea sunt afacerile inventate de tineri care au obţinut profit încă din primul an.
Câştigătoarea competiţiei Compania Anului 2011, organizată de Junior Achivement România, a fost echipa Wise Enterprise de la Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti, companie care oferă clienţilor săi un sistem de operare mobil pe stick USB, uşor de folosit şi de personalizat, care poate fi transferat între calculatoare pentru ca utilizatorul să păstreze întotdeauna propriul spaţiu de lucru. Echipa va reprezenta România la finala europeană Company of the Year 2011 - Europe, care va avea loc în luna august la Oslo, Norvegia.
La categoria Produsul Anului, premiul a fost adjudecat de echipa GlassKeep de la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale" din Bucureşti care a creat o carcasă de lemn pentru calculatorul personal ce poate fi integrată ca piesă de mobilier, având un design original şi practic care oferă un aspect plăcut camerei.
Promovează turismul în România
Compania Flony Franchising realizează poze, reviste, jocuri şi alte articole personalizate Fotografii: junior achievement
La aceeaşi categorie au ieşit învingători şi elevii din echipa Clock Records de la Liceul de Informatică din Bucureşti care vând ceasuri montate pe discuri de vinil. Cele două echipe îşi vor prezenta produsele la Târgul European de Produse şi Servicii, anul viitor în Elveţia.
Premii au fost oferite şi liceenilor din Piatra Neamţ care au promovat turismul în România, dar şi celor care s-au gândit să le ofere colegilor lor un loc unde să-şi petreacă timpul liber. „Promovăm activităţi culturale în localitatea Cobadin, Constanţa. Căminul cultural ne este pus la dispoziţie gratuit şi acolo organizăm spectacole de dans, concerte, serbări, piese de teatru, proiecţii de filme. Intrarea este în jur de 5-6 lei", explică Alexandra Cinteză, vicepreşedinte la compania Teen's Shows şi elevă la Grupul Şcolar din Cobadin.
Echipamente pentru cei care circulă pe timp de noapte, spectacole de teatru, jachete termice, costume populare, perna cu alarmă, huse pentru telefoanele mobile, obiecte lucrate manual, crearea de site-uri sau servicii de ghid turistic - sunt alte activităţi care le-au adus elevilor profit încă de la înfiinţarea firmei.
3.000 de euro pentru lansarea afacerii

Echipa Pro Design Innovations a inventat o masă inteligentă pentru prezentări
Nici studenţii nu s-au lăsat mai prejos şi au participat cu produse inovatoare. Premiul Investiţia Anului a fost câştigat de Aviziero, o echipă de studenţi de la ASE Bucureşti care a creat o aplicaţie destinată asociaţiilor de locatari pentru administrarea situaţiei cheltuielilor. Platforma a fost lansată pe piaţă după de a fost testată cu succes de câteva asociaţii de locatari din Bucureşti. Studenţii au câştigat, din partea BCR, 3.000 de euro pentru dezvoltarea platformei aviziero.ro.
Echipa Eventriffic este Compania Anului şi va reprezenta România la Europe Enterprise Challenge de la Madrid. Echipa de studenţi de la Universitatea Politehnică Bucureşti a realizat o aplicaţie care centralizează opinii emise prin intermediul reţelelor sociale de participanţi la evenimente pentru a oferi feedback organizatorilor. „Am reuşit să înţelegem că nu avem nevoie doar de produs în sine, ci şi de o strategie de marketing care să scoată în evidenţă adevăratul potenţial al produsului propriu-zis şi să îl ajute să crească", spune Ştefan Neculai, reprezentantul echipei Eventriffic.
La categoria antreprenoriat în IT, juriul a fost cucerit de două echipe. Studenţii din echipa Olyv de la Universitatea Tehnică din Cluj- Napoca au realizat o aplicaţie pentru mobil care depistează traseele nepoluate, astfel încât cei care suferă de alergii să poată evita acele zone. „Alegi la ce eşti alergic, ţi se identifică poziţia prin GPS şi aplicaţia se raportează la cea mai apropiată staţie de măsurare. Astfel, poţi vedea care este drumul cel mai curat", explică Andrei Petruţ. Echipa Pro Design Innovations de la Academia de Studii Economice din Bucureşti a realizat o masă multitouch, un echipament interactiv de prezentare.
Studenţii au mai prezentat în cadrul Târgului Absolvenţilor şi o oglindă pe care pot rula reclame, un proiect privind organizarea unui teren de minigolf în Oradea sau sacoşe de cumpărături pe care se pot imprima reclame.
"Am reuşit să înţelegem că nu avem nevoie doar de produs în sine, ci şi de o strategie de marketing care să scoată în evidenţă adevăratul potenţial al produsului."
Ştefan Neculai
student
"Căminul cultural ne este pus la dispoziţie gratuit şi acolo organizăm spectacole de dans, concerte, serbări, piese de teatru, proiecţii de filme."
Alexandra Cinteză
elevă

Liceeni de la Colegiul Tehnic din Câmpulung au creat echipamente reflectorizante
