FOTO Campanie „Adevărul" - Şcoală şi Educaţie - dezbatere la tine în clasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 3.000 de numere ale suplimentului „Şcoală şi Educaţie" au fost împărţite în câteva dintre cele mai reprezentative licee bucureştene. Astăzi, vizitele continuă în colegiile care au şi clase de şcoală generală şi în care ieri elevii de a VIII-a au susţinut testul naţional la limba şi literatura română.

Manuale greu de înţeles, nesfârşitele reforme propuse de fiecare ministru al Educaţiei, un Bacalaureat care se schimbă prea des - acestea ar fi principalele nemulţumiri ale elevilor din colegiile bucureştene.

Colegiul Sfântul Sava: schimbări prea dese

Liceenii de la Sf. Sava şi de la Gheorghe Şincai şi-ar dori testări mai previzibile, au mărturisit la întâlnirea cu „Adevărul". „Când am început noi liceul era un fel de Bacalaureat, anul trecut - un alt fel, iar anul ăsta s-a schimbat din nou. Am vrea şi noi să ştim mai din timp cum se va da examenul", se plânge unul dintre elevii clasei a XI-a C de la Sava, în timp ce colegii lui îl aprobă. FOTOGALERIE



Colegiul Gheorghe Şincai: nu ne ajută manualele

image

Elevii susţin că dacă vrei să îţi asiguri un viitor bun, ai nevoie de meditaţii. Ce află la şcoală e de multe ori prea puţin pentru a le asigura intrarea într-o facultate bine cotată, spun mai ales cei de clasa XII-a. Cu toţii susţin că manualele nu le sunt de mare ajutor, tocmai din cauza păcatelor despre care „Şcoală şi Educaţie" a scris deja: conţinutul este învechit, prost structurat, iar limbajul greoi nu invită la învăţat.

Profesorii au învăţat să suplinească lipsa unor cărţi bune de şcoală cu materiale didactice pe care le creează chiar ei, iar elevii recunosc că nici nu au deschis multe dintre cărţile de şcoală primite în toamnă. Nu doar învăţătura îi preocupă pe tineri.

Activităţile extraşcolare sunt la mare preţ, mai ales că în unele cazuri pot conta în dosarul de admitere la facultate.Adolescenţii vor să afle de toate: ce concerte urmează, ce concursuri de muzică mai există, dacă există un astroclub în oraş. FOTOGALERIE

image

Colegiul "Ion Creangă": "Vrem teorie aplicată"

Manualele prea stufoase, pline de teorii şi lipsite de explicaţii şi exemple sunt o problemă şi pentru elevii de la Liceul „Ion Creangă". Şi-ar dori ca manualul de psihologie să nu mai conţină atât de multe noţiuni abstracte, iar teoria să fie aplicată, astfel încât lucrurile citite în manual să aibă legatură cu realitatea.

„De multe ori nu înţelegem nimic de la psihologie. Cerem explicaţii şi nu ni se dau din lipsă de timp, pentru că avem o singură oră pe săptămână", se plânge Andreea Dumitrescu, elevă la „Ion Creangă", filiera Filologie. FOTOGALERIE



Colegiul Ion Luca Caragiale": De ce meditaţii?

image

Elevii de clasa a XII-a, de la profilul Matematică-Informatică, au dureri de cap chiar din cauza orelor de matematică şi de fizică. Nu le înţeleg din clasă şi se văd nevoiţi să apeleze la meditaţii pentru a face faţă cursurilor. Unii elevi spun că fac meditaţii şi la câte cinci materii pe săptămână. Şi-ar dori mai multe experimente în laborator pentru a înţelege fenomenele fizice şi mai puţine formule, cărora le este greu să le găsească aplicabilitatea în viaţa de zi cu zi. FOTOGALERIE

image

Liceul „George Coşbuc": profesori prea batrâni

Elevii de la Liceul „George Coşbuc" sunt nemulţumiţi că au la ore profesori care au ieşit de mulţi ani la pensie şi spun că ar vrea să înveţe cu dascăli tineri cu metode de predare moderne. Manualele şcolare ar trebui să fie şi ele „moderne" şi „îmbunătăţite", spun liceenii. Elevii au adăugat că problemele la matematică sunt foarte grele, iar profesorii sunt prea duri la materiile care nu sunt foarte importante.

La Liceul Pedagogic „Elena Cuza" mai multe eleve au susţinut că nu au de gând să devină dascăli, chiar dacă anul acesta termină liceul la specializarea pedagogie. FOTOGALERIE

image

Colegiul „Mihai Viteazul": Din nou manualele...

Elevii de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul" spun că manualele conţin prea multă informaţie. Ei vor informaţii mai sintetizate, după care să înveţe mai uşor. În privinţa regulamentului şcolar, elevii spun că într-adevăr, poate conţine reguli stupide ori amenzi mari, dar din fericire, nu se aplică.

Ioana Ungureanu, elevă în clasa a IX-a F: „Manualul de matematică mi se pare cel mai stufos. Sunt prea multe informaţii şi materia e mult prea dificilă". Elevii de la „Mihai Viteazul" îşi doresc renovarea clădirii în care învaţă. Problema vine de această dată din statutul de „monument istoric" al clădirii în care învaţă.

Mihaela, elev în clasa a IX-a C: „Uşile sunt vechi, nu se închid bine, iar geamurile au tocurile de lemn crăpate. Clădirea este deprimantă. Dacă ar reuşi să renoveze ne-am simţi şi noi mai bine".

Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu": Ore interactive

Tinerii spun că orele ar trebui să fie mai interactive. Ei vor cerc de desen, de literatură şi mai multe experimente la chimie. „N-am mai făcut o disecţie din clasa a VII-a", spune Claudia Ilie, elevă în clasa a X-a C. Elevii mai cred că se vor schimba lucrurile odată cu venirea unor profesori tineri în locul „comuniştilor".

Şi alte manuale ar fi necesare. „Manualele sunt nişte mizerii, dacă nu te duci la orele de mate nu înţelegi nimic din ele", spune un elev de clasa a X-a. De asemenea, elevii de la real s-au arătat nemulţumiţi că dau Bac-ul la literatură la fel ca cei de la uman, care fac mai multe ore de română.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite