Campionii români ai inteligenţei artificiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două echipe de la Facultatea de Matematică-Informatică a Universităţii „Ovidius“ din Constanţa sunt laureate ale unui concurs internaţional pentru tinerii pasionaţi de computere. AI-MAS Winter Olympics e un eveniment anual destinat inteligenţei artificiale, organizat de Universitatea Politehnica din Bucureşti.

Masteranzii Mihai Polceanu (22 de ani) şi Alex Dincă (23 de ani) au lucrat în echipă cu bobocii Adrian Şeitan (20 de ani) şi Aniela Popescu (20 de ani), sub coordonarea profesorului Dorin Mircea Popovici. Constănţenii au participat şi anul trecut la prima ediţie a con­cursului AI-MAS Winter Olympics (care s-a desfăşurat doar la nivel naţional), reuşind să se claseze pe locul doi.

Performanţa a fost repetată anul acesta, când competiţia a devenit internaţională, cu participarea a 180 de echipe. Printre cele opt finaliste s-au numărat şi ambele echipe ale Universităţii Ovidius: „Master Of Puppets" (Mihai Polceanu şi Alex Dincă, masteranzi în anul I) şi „Owls" (bobocii Adrian Şeitan şi Adriana Popescu).

Seniorii au ieşit pe locul doi, după Serbia, iar bobocii, pe locul cinci. „Sunt mândru de ei pentru că au dus o luptă printre cei mai buni", s-a lăudat coordonatorul lor, profesorul de informatică Dorin Mircea Popovici. „Am vrut să ne întrecem pe noi şi cred că am reuşit", au adăugat studenţii constănţeni.

Locul doi în lume

Competiţia virtuală constă într-un joc de strategie, în care doi jucători sunt poziţionaţi pe o hartă. Fiecare dintre ei controlează trei personaje cu ajutorul cărora acumulează puncte. Mişcările sunt ca la şah, însă timpii de reacţie pentru fiecare jucător în parte sunt de două-trei secunde pe tură.

În joc sunt acţiuni de mişcare, de ridicare, de coborâre şi de scanare a terenului pentru a afla informaţii despre posibilele resurse care s-ar putea afla acolo. „Folosind aceste resurse, trebuie să creăm obiecte şi să aducem puncte. Cine are cel mai mare punctaj câştigă, dar pentru a face asta trebuie să venim cu cele mai bune soluţii", spune Mihai Polceanu. Şi pentru că ar fi mult prea uşor pentru competitori să găsească cele mai bune soluţii în timp-record, organizatorii competiţiei au restricţionat tipul de personaj, de teren, energia şi creditul disponibile.

Exploratorii lumii virtuale

Fiind un concurs de inteligenţă artificială, echipele au înzestrat personajele cu capacităţi de comunicare şi de explorare a unui mediu virtual necunoscut. Soluţia dată trebuia să fie suficient de inteligentă astfel încât, pe baza informaţiilor pe care competitorii le obţin prin scanare, să-şi dea seama ce tip de resurse se află pe hartă şi de utilitatea acestora în construirea obiectelor.

Motiv de mândrie

Chiar dacă au ieşit pe locul cinci, bobocii constănţeni au un motiv de mândrie. „Studenţii de la Constanţa au avut ambiţia de a ajuta organizatorii cu pregătirea interfeţelor grafice pentru fiecare probă în parte. Este un rezultat bun şi un impuls ca să-şi dorească mai mult de la ei în anii viitori. Sunt tineri pasionaţi, care stau mult timp în faţa calculatorului. Dacă vor continua să exploreze această lume virtuală, vor obţine rezultate notabile", a afirmat profesorul Popovici.

"Sunt tineri pasionaţi. Dacă vor continua să exploreze această lume virtuală, vor obţine rezultate bune."
Dorin Mircea Popovici
profesor

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite