Mate de plăcere, cu zaruri şi rulete

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profesorul Ovidiu Badescu din Reşiţa îi învaţă matematică într-un mod intuitiv, prin jocuri, pe copiii de la Liceul „Traian Lalescu“. Foştii şi actualii săi elevi sunt de acord asupra unui lucru: „proful“ ştie să comunice şi de aceea copiii îi dau un 10 pentru suflet.

Cu un zar cu 100 de feţe sau o ruletă şi bileţele, aşa îşi începe ora de „mate" Ovidiu Badescu. Dacă pentru unii pare ceva ieşit din comun, pentru „prof" totul are o logică.

Metodele inedite sunt inventate de profesorul din „garda nouă" a dascălilor de la Liceul „Traian Lalescu" din Reşiţa. Ovidiu Badescu a ajuns să se numere printre cei mai iubiţi profesori din liceu şi spune că legătura dintre el şi elevii săi este specială. Motivul este simplu: comunicarea. „Am ales meseria de dascăl pentru că îmi place să lucrez cu oamenii. Am ales matematica pentru că mi s-a părut cea mai uşoară materie, bazată de logică", spune Ovidiu Badescu.

Egali în clasă

Secretul „profului de mate" este extrem de simplu. Ovidiu îşi consideră elevii egali într-o discuţie, iar atunci când au o problemă încearcă să găsească o soluţie. „Nu cred că există o reţetă a profesorului ideal. Trebuie doar să atingi acea coardă sensibilă a fiecărui elev şi să nu impui unui elev să înveţe, ci să îl faci să se simtă jenat dacă nu o va face", explică profesorul.

Beni Berbentia are 27 de ani şi se numără printre sutele de elevi ai lui Ovidiu Badescu. Tânărul îşi aduce aminte cu drag de „dirigu'". „Abordarea lui era distinctă de cea a celorlalţi profesori. Orele de matematică erau diferite, iar corectitudinea pe care o inspira clasei îi făcea până şi pe cei mai răzvrătiţi să fie receptivi", îşi aminteşte Beni.

Fostul elev a spus că Badescu a fost primul profesor cu o gândire „outside of the box" şi în acelaşi timp primul profesor care nu îşi încadra elevii în nişte tipare clasice, îi felicita pentru curajul de a experimenta, indiferent de rezultatul final. „În concluzie, aş putea spune că este una dintre persoanele care m-au învăţat să învăţ", a mai spus Beni Berbentia.

Nu totul e roz la ora lui Ovidiu Badescu. Există corijenţi, există şi note mici. „Ar fi greşit să nu recunosc că dau şi note mici atunci când elevii şi le doresc sau să spun că nu am la sfârşit de semestru corijenţi, însă şi acestor elevi încerc să le motivez că aşa e corect şi că apreciez în primul rând calitatea sufletească a unui elev înaintea cunoştinţelor sale la matematică. Şi astfel, spre surprinderea mea, şi aceşti elevi îmi vor deveni prieteni apropiaţi", spune Badescu.

Elevi mai inteligenţi

Pe lângă stresul că zarul îi va scoate la tablă sau zodia lor va fi extrasă din cutie, sau că banca lor va avea „de pierdut" ori „de câştigat", elevii care l-au cunoscut pe Ovidiu Badescu spun că amintirile lor îl includ pe „proful de mate". „Deşi au trecut ani de la absolvirea liceului şi chiar dacă nu l-am avut ca profesor la clasă, mi-amintesc cu mare drag de olimpiadele de matematică, dar în special de admiterea la Poli, moment în care a stat lângă noi trup şi suflet", spune Mariana Popovici din Reşiţa.

Ovidiu Badescu are o altă interpretare a afirmaţiei „elevii nu mai sunt aşa cum erau". „Fiecare elev are un plus într-o anumită latură a fiinţei sale şi depinde de noi, profesorii, să ajutăm ca aceia care ne trec prin mâini să devină oameni cu care să ne mândrim. Iar faţă de ceea ce se spune, că elevii de acum nu mai sunt ca altădată, subscriu şi eu acestui adevăr, precizând însă că ei sunt mai inteligenţi, şi că noi, profesorii, trebuie doar să le dăm profunzimea care uneori le lipseşte".

"Depinde de noi, profesorii, să ajutăm ca aceia care ne trec prin mâini să devină oameni."
Ovidiu Badescu
profesor

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite