Actori de succes după ce au luat viaţa în glumă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Talentul elevilor din trupa de teatru „Personnae“ a adus Şcolii nr. 30 din Craiova cinci premii la un festival din Ardeal. Maria, din clasa a V-a, Claudia, Bianca, Sorin, Claudiu şi Laurenţiu, toţi dintr-a VII-a, au cucerit juriul Festivalului Alter Ego de la Turda cu „Parodia TV“, inspirată din realitate.

Cei şase elevi au intrat cu emoţii în concursul de teatru de la Turda, dar la finalul festivalului au urcat pe podium. Claudia Iancu şi Claudiu Stanciu au luat menţiune pentru interpretare. Improvizaţia i-a adus lui Sorin Cinteză premiul trei, iar Bianca Florescu a adăugat palmaresului un loc doi, pentru rolul Miţa Roşiuţa. După succesul de la Turda toţi sunt recunoscători sursei lor de inspiraţie, nimeni alta decât realitatea cu personajele ei cu tot.

Parodiază viaţa

Acţiunea piesei de teatru se petrece în satul Dovlecel, localitate în care ajunge o echipă de televiziune, încercând să desluşească misterul unei crime. Maria, zisă şi Ciupercuţă, şi Lari, reporterul şi cameramanul în "Parodia TV", ajung să uite de ancheta lor, uimiţi de pitorescul satului. Le ies întâi în cale Miţa Roşiuţa şi Vasile Roşiuţă, fiecare venit parcă de pe altă planetă. „Eu sunt un ţăran aerian şi soţ de vedetă", zice Sorin, echipat cu haine procurate de la protagoniştii mai multor generaţii: ochelarii bunicii şi izmenele străbunicii.

Miţa se crede „ţărancă stilată" şi ţine musai să iasă în evidenţă şi să fie dată pe post. Vergica e intelectuala care spune lucruri de nimeni ştiute pe acolo, ca „să se vază că e dăşteaptă". Mai rău cu al ei Costache, beţivan notoriu, pe care îl adună mai tot timpul din şanţuri.
Norocul acestor mici actori a fost, dincolo de talent, Claudia Vărzaru, profesoara lor de biologie, care iubeşte teatrul şi a văzut că tinerii au talent. „Parodia TV" s-a născut dintr-o lecţie pe care micii actori o pregătiseră pentru ora de biologie, unde trebuia să pună în gura unor personaje create de ei diverse capitole din manual.

Repetiţii „ştiinţifico-artistice"

„De cum i-am auzit, mi-am dat seama că fac treabă bună cu ei şi nu m-am înşelat. Textele iniţiale au devenit replici de teatru, la care am lucrat împreună. Au intrat foarte bine în pielea personajelor, pentru că sunt foarte talentaţi şi au muncit mult", povesteşte Claudia Vărzaru, coordonatoarea trupei.

Toate repetiţiile au avut loc în laboratorul ştiinţifico-artistic, aşa cum numeşte profesoara cabinetul din şcoală în care, ajutată de elevi, a adus păsări împăiate, coarne de cerb, acvarii cu fel de fel de peşti şi zeci de flori. Deşi sunt în vacanţă, cei şase nu au de gând să stea degeaba. Ei se pregătesc deja să ducă spectacolul în spaţii neconvenţionale, poate chiar în centrul oraşului, şi să îl joace pentru cât mai mulţi oameni.

Celor şase elevi le place să fie în centrul atenţiei. Ei spun că iubesc emoţiile pe care le au pe scenă şi vor să le descreţească frunţile spectatorilor şi să facă dovada faptului că adolescenţii pot face distincţia între valoare şi nonvaloare.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite