Mai mult Harry Potter, la ofertă în weekend

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Milioanele de fani mai au timp până duminică seară pentru a intra „la promoţie“ pe Pottermore.com. Pentru a face parte dintre norocoşii care pot intra timpuriu pe site, cititorii trebuie să caute indicii ascunse.

Premiul este extrem de ispititor pentru oricine a citit aventurile băiatului vrăjitor, indiferent dacă are 4 ani sau 90 de ani: accesul către „o experienţă online cum n-a mai fost alta, în lumea lui Harry Potter, înaintea tuturor celorlalţi", aceasta este promisiunea făcută de J.K.Rowling. Scriitoarea a dovedit cu această ocazie, potrivit cotidianului britanic „The Guardian", că este şi un geniu al marketingului. Campania a fost extrem de eficientă, pentru că a folosit mijloace de comunicare extrem de simple.

Prin mici indicii lansate pe contul său de Twitter şi pe alte reţele sociale, fanii au fost conduşi la începutul verii către un site, de unde bufniţele şi frunzele căzătoare îi redirecţionau pe curioşi spre noua pagină de internet. Pottermore.com era încă în construcţie la acea dată, dar pentru fani, cel mai mult conta promisiunea: „În curând".

Fanii, în suspans

Noi şi noi dezvăluiri din partea autoarei („nu va fi o nouă carte"), proiecţiile fanilor („va fi un joc video!") sau simple speculaţii („cititorii împreună cu scriitoarea vor lucra la o nouă aventură") au creat un sentiment de anticipaţie care a făcut, în urmă cu o lună, ca site-ul să cadă sub asaltul fanilor în primele ore de la lansare.

Iar atunci, J.K. Rowling nu a făcut decât să ridice puţin vălul. Într-un anunţ video postat pe site-ul care promite mai mult Harry Potter, ea a anunţat că toate cărţile seriei vor fi disponibile aici, „aceeaşi poveste, dar cu câteva adăugiri cruciale", detalii pe care J.K. Rowling susţine că „le păstrează de ani de zile". Adevărate delicii pentru cei mai entuziaşti suporteri, aceste detalii sunt de fapt istorioare legate de personajele cele mai importante ale cărţii, precum povestea de dragoste pentru un „Încuiat"din tinereţea profesoarei McGonagall sau un manual pentru alegerea celei mai potrivite baghete.

Nu e de neglijat nici aspectul că milioanelor de fani li se promite că-şi vor putea aduce contribuţia în „îmbogăţirea şi redescoperirea poveştii". În premieră, noul site va vinde cărţile despre Harry Potter în variantă electronică (e-book). J.K. Rowling a mărturisit că ea însăşi a avut prima experienţă cu o carte electronică „foarte, foarte de curând", iar ce a văzut, a convins-o că acest format e perfect pentru călătorii şi pentru copiii care cresc într-o lume din care fac deja parte computerele sub formă de tabletă ori alte echipamente atât sofisticate, cât şi comode.

Magie online

Primul volum care va fi vândut sub această formă va fi cartea care a deschis seria: „Harry Potter şi Piatra filozofală". Noul site, anunţă autoarea va permite mult mai mult decât experienţa lecturii: cititorii vor putea să „navigheze" de la un moment la altul al poveştii, vor vedea ilustraţii noi şi se vor putea bucura de „momente interactive". Mai mult, pe măsură ce avansează cu lectura, ei vor putea să-şi aleagă un nume magic, vor fi sortaţi în „Case" de Jobenul Magic, vor putea să-şi aleagă o baghetă magică virtuală şi vor putea face cumpărături pe Aleea Diagon.

„Harry Potter", o istorie de 14 ani

- Prima carte, „Harry Potter şi Piatra filozofală", a fost publicată în anul 1997.
- Scriitoarea s-a confruntat cu refuzul mai multor edituri înainte ca manuscrisul să vadă lumina tiparului.
- Cea de-a şaptea carte din serie, şi ultima, „Harry Potter şi Talismanele morţii", a apărut în iulie 2007. 
- Pe 16 noiembrie 2001 a apărut prima ecranizare după „Harry Potter şi Piatra filozofală".
- Brand-ul „Pottermore" a fost înregistrat în 2009.
- Lansarea oficială a site-ului Pottermore.com va avea loc în octombrie.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite