Funeriu: Închiderea şcolilor reprezintă ieşirea din minciună

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniel Funeriu
Daniel Funeriu

Aproximativ 1.500 de şcoli au fost închise în ultimul an, acestea neputând fi numite unităţi de învăţământ, ci „ghetouri educaţionale“, a declarat, pentru Mediafax, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, precizând că închiderea acestor şcoli reprezintă „ieşirea din minciună“.

Ministrul Educaţiei spune că reducerea cu aproape 25% a unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică înseamnă de fapt reducerea funcţiilor de conducere: directori, directori adjuncţi, secretare, contabili, personal care nu este implicat în procesul de învăţământ.
„Poţi să faci exact acelaşi lucru cu un număr mai mic de funcţii de conducere, mai puţini directori, mai puţini directori adjuncţi, mai puţini contabili, mai puţin personal care nu este implicat direct în procesul de învăţământ. Am văzut că uneori se urlă isteric din partea opoziţiei că se închid şcoli. Da, aşa este, dispar structuri administrative - nu mă refer la săli de clasă - care toacă bani. De ce trebuie să existe două şcoli situate vizavi, cu număr mic de elevi, dar care fiecare are director, director adjunct, secretară, contabil? Inutil. Bani tocaţi“, a mai spus Funeriu.
Ministrul Educaţiei consideră că este mai bine ca un elev să fie transportat în condiţii de maximă securitate la o şcoală aflată la câţiva kilometri de casă, dar unde se face carte, decât să fie menţinut lângă casă şi să înveţe în „unităţi care seamănă cu ghetorile“ şi în care predau cadre didactice necalificate.
„Care este oportunitatea educaţională a unui elev care merge la şcoala situată la 500 de metri de casă, dar aceasta este vetustă, cadrele didactice sunt necalificate sau prost calificate, merge într-o clasă în care învaţă simultan clasele I, a II-a, a III-a, a IV-a, faţă de oportunitatea educaţională a acestui copil transportat în condiţii absolut decente. Este exclus să închidem şcoli unde nu poate fi asigurat transportul. Deci, oportunitatea educaţională a acelui copil faţă de oportunitatea educaţională a unui copil pe care îl transporţi un kilometru sau doi, în condiţii decente, repet, într-o clasă în care învaţă cu 15-20 de copii, cu un cadru didactic calificat. Asta este minciuna care a fost spusă românilor de mult timp, şcoli care nu produceau nimic altceva decât oportunităţi educaţionale scăzute pentru copii“, a mai spus ministrul. El a precizat că îşi asumă închiderea şcolilor care nu-şi aveau rostul, considerând că toţi copiii români au dreptul la educaţie de calitate.
Echipa Ministerului Educaţiei a început evaluarea reţelei şcolare în octombrie 2010.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite