Fără grădiniţă, copiii riscă să nu termine şcoala

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Studii internaţionale arată că investiţia în educaţia timpurie aduce beneficii de 4 până la 6 ori mai mari decât suma cheltuită. Mai mult, vârsta la care copiii îşi încep educaţia determină posibilităţile lor de a avea succes în viaţă.

În România, chiar şi atunci când oficial sunt înscrişi, majoritatea copiilor care provin din familii sărace nu merg la grădiniţă regulat. Când ajung în clasa I, ei au deja un decalaj greu de recuperat faţă de ceilalţi copii şi riscă să părăsească şcoala timpuriu. Absenţa educaţiei preşcolare creşte riscul abandonului şcolar, nevoia de educaţie specială, şomajul, dar şi infracţionalitatea în rândul adulţilor.

Asociaţia „Ovidiu Rom" invită pentru al doilea an consecutiv toate Primăriile din ţară să aplice pentru o finanţare care să le ajute să aducă la grădiniţă fiecare copil sărac cu vârsta între 3 şi 6 ani. Proiectul se va extinde după ce a obţinut rezultate spectaculoase în primul an. Rata prezenţei zilnice a copiilor la grădiniţă aproape s-a dublat faţă de anul şcolar precedent şi a crescut constant din septembrie 2010 încoace, ajungând la 84% în martie, o prezenţă record pentru cele 19 comunităţi sărace unde a fost pus în practică proiectul.

Metoda „Ovidiu Rom" este premierea copiilor care nu înregistrează nici măcar o zi de absenţe nemotivate cu un bon valoric de 50 lei pe lună, ceea ce presupune un efort financiar de 150 de euro pe an pentru fiecare copil cuprins în proiect. Această sumă acoperă necesarul de materiale educaţionale şi de tichete sociale.

Părinţii, încântaţi de „ştiinţa" copiilor

„Am reuşit să schimbăm mentalitatea unor părinţi care, la început, spuneau  «copilul meu stă foarte bine şi acasă», iar acum zâmbesc bucuroşi când văd că cei mici au învăţat culorile"povesteşte Erika Rendes, coordonator al proiectului din comuna Band, judeţul Mureş.

Până acum, în proiect au fost incluşi 1.300 de copii, iar Asociaţia Ovidiu Rom speră că va reuşi să extindă în următorul an şcolar iniţiativa la încă cinci comunităţi sărace şi la mai mulţi preşcolari. Pentru a fi selectate, în respectiva comunitate trebuie să existe aproximativ 50 de copii foarte săraci, cu vârste între 3 şi 6 ani, care nu merg la grădiniţă, dar şi un mediator şcolar calificat şi un asistent social care să fie disponibil să meargă din casă în casă pentru a-i convinge pe părinţi să-şi trimită copiii la grădiniţă. Proiectul este sprijinit în acest al doilea an al punerii sale în aplicare de Ministerul Educaţiei şi de Carrefour.

Programul include în prezent 1.300 de preşcolari

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite