Provocările dascălilor de la sate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două profesoare din Prahova vor să folosească experienţa din Finlanda în şcoala unde predau. Tonia Bucurică şi Elena Scorţeanu au vizitat „Ţara celor 1.000 de lacuri“ prin proiectul „Educaţia Merită“ al Fundaţiei „Dinu Patriciu“.

Dascălii vor să facă multe schimbări la şcoala din Mărginenii de Jos, pentru a deveni mai apropiaţi de elevi, dar şi de părinţii acestora. „Ne gândim la afişarea orarului în exteriorul clasei, schimbarea atitudinii faţă de elevi şi părinţi în mod pozitiv, confecţionarea şi purtarea de ecusoane cu faţa zâmbitoare", spune Tania Bucurică, profesoară de matematică şi de fizică.

Tincuţa Baltag, directorul general al Fundaţiei „Dinu Patriciu" spune că profesorii care au mers în Finlanda au avut ocazia să vadă cum arată un sistem educaţional performant. „Cu această ocazie, ei au putut să observe că diferenţele cu adevărat relevante nu ţin de baza materială, ci mai ales de atitudinea faţă de şcoală şi faţă de procesul de învăţământ", a declarat Tincuţa Baltag.

„Să fii profesor în şcoala din Mărginenii de Jos reprezintă o provocare. Aici învaţă 320 de elevi şi 100 de preşcolari, din care 90% sunt de etnie rromă. În urmă cu aproximativ zece ani, numărul elevilor era cu mult mai mare, dar 15% din ei renunţau la şcoală înainte de terminarea gimnaziului. Ce motiv aveau? Nivelul scăzut al educaţiei multor părinţi, care nu acordau importanţă şcolii", povesteşte Elena Scorţeanu, profesoară de geografie.

„Promoterii" educaţiei

„Atât profesorii, cât şi directorul Ciprian Florescu au stat de vorbă cu părinţii şi le-au explicat cât de importantă este educaţia. Uneori am plecat în sat, încercând să-i abordăm la ei acasă. Nu putem spune că am rezolvat această problemă, doar că prin telefon, prin intermediul copiilor, prin vizite (atunci când este necesar), încercăm să construim această legătură profesor - părinte, care este foarte sensibilă", spune Tania Bucurică.

Dascălii s-au confruntat, după un timp, cu o nouă problemă: plecarea părinţilor la muncă în străinătate. Cei mici au rămas în grija fraţilor mai mari, a bunicilor sau a altor rude. Prin urmare, copiii au început să ia note mai mici. Profesorii au implicat şcoala din Mărginenii de Jos într-un proiect PHARE - „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate". În cadrul programului, elevii cu probleme la învăţătură au optat pentru disciplinele la care aveau dificultăţi şi au făcut pregătire suplimentară cu profesorii, povesteşte Elena Scorţeanu.

"Să fii profesor în şcoala din Mărginenii de Jos reprezintă o provocare."
Elena Scorţeanu
profesoară

"Încercăm să le explicăm părinţilor cât de importantă este educaţia copiilor."
Tania Bucurică
profesoară

image
image
Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite