„Familia“, „prietenia“ şi „respectul“, cele mai preţuite valori ale elevilor din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La „Leadership Autentic“ elevii învaţă să aibă o atitudine orientată spre performanţă
La „Leadership Autentic“ elevii învaţă să aibă o atitudine orientată spre performanţă

„Familia", „prietenia" şi „respectul" sunt valorile cel mai frecvent nominalizate de către elevi, atât în mediul urban cât şi în cel rural, potrivit unui studiu realizat de Fundaţia Leaders în anul şcolar 2010-2011.

Având la dispoziţie o listă de 45 de valori, elevii au fost rugaţi să aleagă trei valori care îi reprezintă cel mai bine. Acestea au fost „familia" (12,5%), „prietenia" (15,5%) şi „respectul" (14%).

De asemenea, au fost rugaţi să aleagă o valoare care este prezentă în viaţa lor şi una pe care doresc să o adopte în comportamentul lor în viitor.

În topul valorilor pe care liceenii consideră că le posedă s-au regăsit „respectul", „familia", „optimismul", „încrederea", „prietenia", „sinceritatea" şi „creativitatea". Prezente în listă, „solidaritatea", „talentul creativ", „spiritul de echipă" şi „organizarea" au fost mai puţin menţionate.

În categoria valorilor de care liceenii consideră că au nevoie, cele mai dorite au fost „încrederea", „optimismul" şi „creativitatea".

Studiul a fost a realizat în cadrul programului educaţional, „Leadership Autentic". La el au participat 400 de elevi între 14 şi 18 ani.

Programul „Leadership Autentic" se desfăşoară anual în peste 30 de licee din toată ţara. Prin acesta, tinerii aprofundează noţiuni de bază în domeniul leadership-ului, precum comunicarea, vorbirea în public sau metode de învaţare continuă, scopul fiind ca elevii să dobândească o atitudine orientată spre performanţă.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite