Zăpadă şi gropi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Puneţi lacătul pe ministere, trimiteţi Guvernul la plimbare şi afişaţi la graniţe: «Închis până la primăvară!»

După cum sună învăţăturile ministrului Radu Berceanu către fiii lui, şoferii României, nu putem să ne permitem luxul de a avea şi drumuri circulabile iarna, şi asfalt reparat primăvara. Am cheltuit banii pe deszăpezire, aşa că rămânem cu şoselele ciuruite, le spune Berceanu unor cetăţeni care în marea lor naivitate continuă, poate, să creadă că treaba unui ministru este să rezolve o situaţie, nu să anunţe că nu se poate şi cu asta, basta!

Mulţumim de lămurire, dar pentru ce ne mai trebuie miniştri în asemenea circumstanţe? Cu bani mulţi
la buget face oricine treabă. Găseşti, pardon, pe toate drumurile firme dornice să sugă la ţâţa dulce a bugetului de stat. Când resursele sunt mici, atunci se vede de ce este nevoie de un ministru. Trebuie găsite soluţii, gândite proiecte, atrase fonduri. Altfel, puneţi lacătul pe ministere, trimiteţi Guvernul la plimbare şi afişaţi la graniţe: „Închis până la primăvară!" Dacă ăsta este programul de guvernare al cabinetului Boc, atunci bine că l-am aflat acum, graţie unei ierni în care s-a nimerit să mai şi ningă. E adevărat, încălzirea planetei i-o fi făcut pe mulţi să spere că pot lua bani buni pentru deszăpezire, fără să vadă un fulg de nea tot sezonul.

Totuşi, până se topesc gheţarii din Himalaya şi se duce calota polară, ne putem aştepta ca iarna să ne mai ia din când în când prin surprindere. De ce mai trebuie să ne ia şi câte un ministru de proşti?

Vestea bună ar fi că în acest an, pe autostrada Transilvania s-ar putea finaliza un nou tronson de nu mai puţin de 10 kilometri. O nouă victorie în procesul modernizării României. Ceea ce uită autorităţile de la Bucureşti este că nu cu mult timp în urmă am ratat o investiţie Mercedes pentru că nemţii şi-au dat seama că este uşor de construit o fabrică în România, dar va fi mult mai greu să ajungă la ea după aceea. Americanii de la Ford au cumpărat uzina de la Craiova şi acum caută soluţia pentru a-şi scoate maşinile de acolo astfel încât să le poată vinde pe pieţele internaţionale. Nu e deloc simplu.

Ambasadorul SUA la Bucureşti a vorbit public despre aceste lucruri. Mark Gitenstein a reamintit că economia niciunui stat nu poate funcţiona fără o reţea de transport rapidă, eficientă şi sigură. Iar multe ţări, în frunte cu Statele Unite, au ales ca strategie pentru ieşirea din perioadele de criză economică tocmai investiţia masivă în construcţia de autostrăzi.

Rezultatele s-au văzut după Marea Depresie din anii '30, iar soluţia a devenit clasică. Numai în România nu se poate. Numai la noi zăpada, altădată atât de obişnuită în lunile de iarnă, a devenit inamicul de neînvins al dezvoltării economice. Ne mai rămâne să încercăm cu sania trasă de cai. Cum va mai înflori industria de zurgălăi!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite