Cui să-i mulţumim pentru ieftinirea autostrăzii?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Americanii de la Bechtel au acceptat să mai lase din preţul pe kilometrul de autostradă „în urma unor negocieri dure care s-au dus la cel mai înalt nivel“.

Aşa a sunat ştirea dată miercuri seară de Pro TV, pe surse. Colegii mei au sunat repede la Ministerul Transporturilor, unde alte surse habar n-aveau despre acest lucru. Mai apoi, alţi colegi au sunat alte surse (avem conexiuni!) din Ambasada SUA la Bucureşti şi de acolo ni s-a spus acelaşi lucru ca şi ProTV-ului: „negocierile au fost duse la cel mai înalt nivel politic". Măi, să fie! O fi vorbit Băsescu cu Obama despre cei 64 de kilometri de autostradă? O fi vorbit Anca Boagiu direct cu preşedintele Riley P. Bechtel, bossul cel mare al companiei americane?

 Eu zic că aşa a fost. Probabil că discuţia s-a purtat în regim de videoconferinţă, la sediul nou al Ambasadei SUA din Bucureşti şi ambasadorul Mark Gitenstein a fost translator. În fine, alţi colegi au sunat alte surse decât cele americane, surse guvernamentale (urăsc stereotipul ăsta!) doar, doar vom obţine vreo informaţie. De la Guvern ni s-a transmis sec că „ambasada SUA a avut un cuvânt greu în această negociere". E clar. Guvernul nu-şi poate asuma politic acest succes. Şi chiar este un succes colosal! Practic, se economisesc aproape 900 de milioane de euro la bugetul de stat. Păi, şi nu iese nimeni la scenă deschisă să se bată cu pumnul în piept şi să strige „lumeeeeee, uite cum a reuşit PDL-ul să obţină un preţ cu aproape 35% mai mic decât cel negociat de PSD"? Comunicatorii portocalii or fi plecaţi în concediu? Sau faptul că Pro TV-ul şi „Adevărul" au dat ştirea pe surse de miercuri seară le-a stricat planul celor de la Ministerul Transporturilor care se pregăteau să iasă la rampă joi şi să se laude? Oricum, eu aş vrea să mulţumesc cuiva că statul a economisit 900 de milioane de euro, dar dacă nimeni nu-şi asumă acest succes, voi mulţumi preşedintelui Obama. Uite-aşa, să moară de ciudă Anca Boagiu, care spune că negocierile nu s-au încheiat, dar sunt pe calea cea bună.

P.S. Autostrada Transilvania rămâne cea mai scumpă din Europa, cu un cost de circa şase milioane de euro pe kilometru construit pe munte şi vreo patru milioane pe şes. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite