Transnistria ameninţă cu blocarea traficului feroviar de mărfuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Igor Smirnov şi cu Philip Remler
Igor Smirnov şi cu Philip Remler

Liderul autoproclamatei rmn, Igor Smirnov, a declarat că Tiraspolul își va închide frontierele pentru tranzitarea mărfurilor pe calea ferată, dacă Chişinăul nu ridică „blocada economică".

În cadrul unei întrevederi cu şeful misiunii OSCE în Moldova, Philip Remler, liderul separatist de la Tiraspol, Igor Smirnov a declarat că toate eforturile autorităţilor Republicii Moldova „de a-i impune pe agenţii economici transnistreni să se conformeze cadrului legal au fost sortite eşecului".

„Fără a avea o legătură cu economia Moldovei, întreprinderile noastre își exportă produsele în țările din vecinătate și nu numai. Sunt gata să încetez această obrăznicie, când noi suntem impuși să plătim suplimentar Moldovei pentru expedierea mărfurilor. Sunt dispus să găzduiesc EUBAM, misiunea Comisiei Europene de Asistenţă la Frontieră în Moldova şi Ucraina la frontiera transnistreană. Poftim, verificați tot ce am fabricat, toate produsele noastre", a declarat liderul de la Tiraspol.
Igor Smirnov s-a referit și la problema restabilirii traficului feroviar, susţinând că feroviarii ucraineni, moldoveni și transnistreni ar fi convenit asupra restabilirii traficului.

„Aici se impune doar o soluție politică, dar soluţionarea acestei probleme este tergiversată. Agenţii noștri economici continuă să suporte pierderi. În aceste condiţii conducerea Transnistriei va examina opţiunea de blocare a circulaţiei marfarelor în tranzit pe teritoriul nostru", a afirmat liderul separatist.

Actualul regim vamal de la frontiera moldo-ucraineană, care permite ieşirea mărfurilor produse în regiunea transnistreană numai cu avizul autorităţilor vamale ale Republicii Moldova, a intrat în vigoare în martie 2006, în urma unui acord moldo-ucrainean pus în aplicare cu sprijinul Uniunii Europene şi calificat de administraţia de la Tiraspol drept „blocadă economică" impusa de către autorităţile de la Chişinău.
Tot atunci a fost sistată şi circulaţia feroviară pe porţiunea transnistreană de cale ferată, cu o lungime de 42 km, după ce cu doi ani mai devreme Tiraspolul îşi fondase propria companie feroviară şi a revendicat patrimoniul acesteia, aparţinând până atunci Caii Ferate a Moldovei.
Acum pe teritoriul regiunii circulă un singur tren de pasageri - cel de pe traseul Moscova -Chişinău - Moscova - şi trenurile marfare de tranzit care aparţin Rusiei şi Ucrainei.

Republica Moldova



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite