Brandul România de două ori mai scump ca brandul Ungaria şi de trei ori ca Serbia şi Bulgaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În anul 2011, valoarea României ca brand a crescut cu 4,3%, faţă de anul 2010, până la 112 miliarde de dolari, arată topul Brand Finance Nation Brands 100, publicat de organizaţia Brand Finance.

Chiar dacă brandul România s-a scumpit cu circa cinci miliarde de dolari, ea a pierdut cinci poziţii până la locul 42 în clasamentul celor mai scumpe 100 de branduri de ţără din lume.
Topul arată că România ca brand are o valoare de 100 de ori mai mică ca a SUA, de 10 ori ca India şi Canada, dar este mai mare de aproape două ori ca brandul Ungaria, de trei ori ca Bulgaria sau Serbia.

Potrivit raportului Brand Finance Nation Brands 100, rezultatele au fost obţinute în baza estimării forţei de muncă a ţării, capacităţii de a atrage talentele străine, evaluarea calităţii vieţii şi dinamicii creşterii PIB.

Pe parcursul anului 2011 cel mai mult a crescut valoarea brandurilor ţărilor în curs de dezvoltare, în timp ce cea a statelor bogate s-a diminuat.

Brandul SUA este cel mai scump din lume şi valoarează 11.370 de miliarde de dolari. Urmează Germania cu o valoare de 3.146 miliarde, China cu 3.001 de miliarde de dolari, Japonia cu 1.940 de miliarde şi Marea Britanie cu 1.849 de miliarde de dolari.
Cele mai ieftine branduri sunt ale FYR Macedonia şi Tanzania - câte opt miliarde.

Republica Moldova nu a intrat în acest clasament, iar din ţările postsovietice, cea mai mare valoare o are brandul Rusia circa 752 de miliarde de dolari, urmat de Ucraina cu 68 de miliarde de dolari, Lituania - 26 de miliarde de dolari, Letonia - 24 de miliarde, Azerbaidjan - 21 de miliarde, Estonia - 12 de miliarde şi Georgia - nouă miliarde de dolari.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite