„Seducătoarea“ cailor-putere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Danica Patrick este prima femeie care a concurat în IndyCar şi cea dintâi care a reuşit să urce pe podium în cursa de 500 de mile, găzduită de circuitul de la Indianapolis. Specialiştii vorbesc despre cooptarea ei într-o echipă de Formula 1.

Zece ani avea Danica Sue Patrick în 1992, anul în care a urcat pentru prima dată într-un vehicul de karting. Născută în 25 martie 1982, în localitatea Beloit din statul american Wisconsin, puştoaica a plecat în Marea Britanie în 1998, ţara sporturilor cu motor.

Doi ani mai târziu, ea a terminat pe locul doi în Formula Ford Festival, la volanul unui automobil produs de constructorul francez Mygale. Revenită în SUA, ea s-a înscris în Barber Dodge Pro Series (2002) pentru a ajunge în Formula Atlantic (2003). Încă de atunci s-a remarcat prin rezultate promiţătoare. În 2004, de pildă, a terminat competiţia pe locul trei, însă fără a cunoaşte gustul victoriei. Pe de altă parte, ea a dovedit o constanţă de invidiat.

Prima femeie victorioasă în IndyCar

Anul 2005 a adus saltul aşteptat. Danica a intrat în IndyCar, fiind cooptată în team-ul Rahal-Letterman. La începutul lunii mai, cu ocazia primelor teste libere pentru celebra cursă a celor 500 de mile de la Indianapolis, a obţinut timpi foarte buni, care au atras atenţia publicului şi a presei. Cu toate că nu avea decât 23 de ani pe atunci, Danica s-a calificat cu al patrulea timp, înregistrând astfel cea mai bună poziţionare pe grila de start a unei femei-pilot la Indianapolis. Şi deşi nu a reuşit o cursă ireproşabilă, ea a terminat pe locul patru, conducând până spre final - o altă premieră.

Danica i-a eclipsat pe piloţii clasaţi înaintea ei. Ea fost aleasă cel mai bun debutant al anului („Rookie of the year"), iar prestigioase publicaţii de peste Ocean, mai ales „Sports Illustrated", i-au aşezat fotografia pe copertă. A fost primul pilot de la Al Unser, din 1987, căruia i s-a făcut această onoare!

Fireşte că toate acestea i-au atras şi ostilitatea unora, care nu puteau concepe că o puştoaică a venit de niciunde pentru a le strica lor planurile. Cunoscut la noi mai ales în urma participărilor sale la raliul-raid Dakar, Robby Gordon, de pildă, a spus că Danica e favorizată de regulamentul IRL, care prevede cântărirea maşinii fără ca pilotul să se afle în ea. Nici actualul campion mondial la Formula 1, Jenson Button, nu a cruţat-o, el declarând în revista „FHM": „O fată care posedă un asemenea corp nu ar trebui lăsată într-o maşină. Mecanicii ei nici nu se pot concentra".

Cel mai dur a fost însă Ed Carpenter: „Danica e foarte agresivă în maşină, mai ales dacă se află în acel moment al lunii...". Danica şi-a văzut de curse şi în 2007 a reuşit cel mai bun sezon al ei în IndyCar - trei clasări pe podium, inclusiv un loc doi la Detroit. Consacrarea avea să vină în anul următor, când a devenit prima femeie pilot care a câştigat o cursă într-o competiţie automobilistică majoră; s-a întâmplat în Japonia. Anul trecut, ea a terminat pe locul trei cursa de 500 de mile de la Indianapolis.

Anunţată deseori ca participantă la Formula 1, Danica Patrick n-a făcut pasul spre această competiţie nici în iarna trecută, când mulţi o vedeau concurând pentru USF1. A rămas pentru încă un an în întrecerile automobilistice din America, preferând să concureze pentru JR Motorsports. La cei 28 de ani ai săi are încă timp să ajungă şi în „Marele Circ".

Invitată frecvent în emisiunile TV, curtată de „Playboy" (a acceptat să răspundă la unele întrebări, însă nu şi să pozeze), Danica a apărut într-un videoclip al lui Jay-Z, conducând un Pagani Zonda Roadster. A jucat şi într-un episod al filmului de desene animate „Celebrity Deathmatch", unde o înfruntă pe jucătoarea de tenis Ana Kurnikova.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite