Noua generaţie a luxului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mercedes CLS Shooting Break, Audi A8 L şi Citroën Metropolis sunt ultimele etaloane ale rafinamentului, pregătite pentru a-i desfăta pe răsfăţaţii sorţii. Mai lungi, mai late, mai strălucitoare şi din ce în ce mai puternice, limuzinele europenilor se îndreaptă în viteză către noul El Dorado al pieţei auto, China.

Atraşi de yuanii chinezilor, constructorii de pe Bătrânul Continent se grăbesc să prezinte pe tărâm asiatic vehicule din ce în ce mai luxoase care în mod cert vor deveni emblemele noilor „mandarini" răsăriteni.

Mercedes CLS Shooting Brake

Cu noul CLS Shooting Brake - care a fost prezentat la Salonul Auto de la Beijing ce se încheie astăzi - Mercedes indică direcţia viitoare de design. „Lat şi plat", după cum îl caracterizează comentatorii, CLS utilizează elemente preluate de la SLS AMG: grila radiatorului, emblema enormă, dar şi alura generală a părţii frontale. Farurile folosesc LED-uri complet dinamice, cu cinci funcţii distincte: drum de ţară, autostradă, ceaţă, curbe strânse şi curbe largi, pentru toate fazele.

Un calculator reglează automat modul de iluminare, în funcţie de condiţiile de drum şi de condiţiile meteo.Propulsorul face parte dintr-o nouă generaţie BlueEfficiency, în V, în unghi de 60 de grade, cu injecţie directă, ce va fi folosită în viitorul apropiat de noile modele Mercedes. Pe CLS Shooting Break a fost instalat un V6 de 3,5 litri, care dezvoltă 306 CP şi cuplu maxim de 370 Nm.

Interiorul - dominat de elemente preluate de la Maybach şi de o consolă uriaşă ce marchează zona mediană, în stilul anilor '20 - este marcat de finisaje realizate din lemn de stejar. Chiar şi spaţiul de depozitare din spate foloseşte astfel de inserţii de stejar pentru a imprima atmosfera luxoasă şi în această zonă.

Plafonul este acoperit în majoritate de o uriaşă zonă transparentă care, datorită unor particule metalice înglobate în sticlă (sistem denumit „Magic Sky Control"), îşi poate modifica transparenţa pentru a lăsa să treacă mai multă sau mai puţină lumină. Conceptul ar putea deveni, potrivit comentatorilor, un serios rival pentru noul BMW Seria 5 GT, la un preţ estimatimativ de 60.000 de euro.

image

Audi A8 L W12 Quattro

Chiar dacă, vorba unui coleg, nu ne-am propus să scriem despre avioane, nu puteam să nu aducem vorba şi despre ultima bijuterie a nemţilor din Ingolstadt, Audi A8 L W 12. Nu ne mai miră că are o caroserie din aluminiu Audi Space Frame (ASF), lungă de 5,26 metri - mai lungă cu 130 de centimetri decât modelul A8 „normal" - un spaţiu interior mai generos pentru pasagerii din spate - care se lăfăie acum pe scaune ajustabile încălzite şi ventilate -, consolă centrală cu frigider, sistem de navigaţie 3D, sistem audio Bang&Olufsen Advanced Sound System, cu 19 boxe, plafon panoramic şi finisaje din care doar marmura mai lipseşte.

Ce ne-a pus pe gânduri este însă propulsorul, despre care, tot un coleg mai hâtru m-a întrebat dacă e motor sau combinat: are o capacitate de 6,3 litri W12 şi dezvoltă 500 CP! Şi cum în ultima vreme, din cauza norului de cenuşă, pe cer este mai greu de zburat, pe autobahnurile germane „no limits" limuzina demarează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde şi „planează" deasupra asfaltului cu o viteză maximă de 250 km/h. Consumul mediu comunicat oficial ar fi de aproximativ 12 litri la suta de kilometri.

image

Citroën Metropolis

Citroën va dezvălui la Expoziţia Universală de la Shanghai - care are loc între 1 mai şi 31 octombrie 2010 - noul concept Metropolis, un omagiu adus dezvoltării extraordinare a Chinei, menţionează oficialii. Limuzina, cu un design îndrăzneţ şi linii armonioase, în trei volume, exprimă, prin statura impozantă (5,30 m lungime, 2 m lăţime şi 1,40m înălţime) viziunea unui lux creativ şi sofisticat.

Designul interior este inspirat de forma evantaielor şi a instrumentelor muzicale chinezeşti cu coarde („Gu Zheng"), simbolul omului cult şi rafinat.

Datorită sistemului hibrid plug-in, Metropolis poate rula în diferite moduri. Fie în mod electric (la demaraj, în oraş la viteză redusă şi la decelerare), datorită unui motor electric care dezvoltă o putere constantă de 55 CP, dar care poate atinge un maximum de 95 CP, fie în mod termic (la viteză constantă pe şosele sau pe autostradă, datorită unui propulsor pe benzină V6 de 2.0 l - cu o putere de 272 CP şi un cuplu de 375 Nm -, fie combinând cele două motorizari. În acest ultim caz, în momentul accelerării se obţine o putere maximă (funcţia „overboost") de 460 CP şi un cuplu de 430 Nm.

Există şi posibilitatea cuplării 4WD (tracţiune pe toate roţile) pentru o aderenţă optimă. Sistemul de tracţiune integrală reduce semnificativ emisiile de CO2, la doar 70g/km. Acest rezultat este obţinut datorită optimizării motorizării pe benzină, datorită cutiei de viteze cu şapte trepte şi dublu ambreiaj, datorită hibridizării vehiculului şi datorită strategiilor de funcţionare ale sistemului hibrid care optimizează în fiecare moment emisiile de CO2.

Slalom

Preţuri
55.000 de euro un Porsche Panamera

Contructorul din Stuttgart a prezentat în prima zi a Salonului Auto de la Beijing, cea mai ieftină versiune Panamera, informează site-ul oficial al firmei germane. Noul model cu motor V6 va fi disponibil în două versiuni: Panamera şi Panamera 4, cu tracţiune integrală. Sub capotă va fi amplasat un motor de 3,6 litri, de 300 CP şi 400 Nm, cuplat la o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj PDK. În Statele Unite ale Americii, noile versiuni Panamera vor fi comercializate începând cu luna iunie a acestui an şi vor costa echivalentul a 55.000 de euro - pentru versiunea cu tracţiune pe spate - şi 59.000 de euro, versiunea Panamera 4.

image

Limitat
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV CLE

image

Constructorul italian din Sant'Agata Bolognese a decis să scoată pentru Salonul de la Beijing o ediţie creată special pentru piaţa locală, informează worldcarfans.com. Cele zece exemplare botezate Murcielago LP 670-4 SuperVeloce China Limited Edition (LP 670-4 SV CLE), au doar o serie de mici modificări.

În exterior, o culoare specială a caroseriei - gri închis şi două dungi negre ce încadrează median o dungă portocalie pe capotă şi acoperiă, iar în interior, o plăcuţă de identificare, pe care va fi inscripţionat numele proprietarului şi numărul exemplarului. Motorul maşinii, un V12, de 6,5 litri, dezvoltă 670 CP, propulsează bolidul de la 0 la 100 de km/h în doar 3,2 secunde şi permite o viteză maximă de 342 de km/h.

Efect
Cenuşa afectează vopseaua maşinilor

Particulele de cenuşă vulcanică au un efect abraziv, potrivit unor specialişti în domeniu, citaţi de whatcar.com. Potrivit acestora, cenuşa vulcanului islandez este foarte acidă şi are un efect extrem de abraziv, afectând rapid vopseaua caroseriei şi chiar cauciucurile.

image

De aceea, proprietarii din zonele aflate în apropierea zonei erupţiei au fost sfătuiţi să-şi spele foarte bine maşinile, cu multă apă şi soluţii de curăţare cu pH neutru, pentru a şterge urmele de cenuşă şi au fost, de asemenea, îndemnaţi să aplice pe caroserie un tratament cu ceară şi să cureţe foarte bine elementele exterioare din cauciuc, cum sunt pneurile sau lamele ştergătoarelor.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite