VIDEO Monovolumele prind viteză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Opel Meriva
Opel Meriva

Depăşite în ultimii ani de succesul SUV-urilor, monovolumele au în continuare căutare pe majoritatea pieţelor auto ale lumii. Producătorii tradiţionali ai acestor modele au pregătit şi pentru 2010 noutăţi care să menţină treaz interesul familiştilor, categoria-ţintă a constructorilor unor astfel de automobile.

După succesul obţinut de-a lungul celor 25 de ani de carieră, monovolumele (denumite şi MPV-uri, de la „Multi Purpose Vehicle")
s-au diversificat. Au apărut minivanurile (mini-MPV), şi LAV-urile (de la „Leisure Activity Van"). Pentru acest an, marii producători au pregătit lansarea unor modele noi.

Opel Meriva

Opel a prezentat la începutul lunii primele imagini oficiale ale noului Meriva, model ce va fi prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. Maşina va concura în segmentul mini-MPV cu modele precum Renault Modus sau cu Fiat Idea şi Lancia Musa.

Noutatea absolută a modelului constructorului din Russelsheim o reprezintă modalitatea de deschidere a celor patru portiere. Uşile din spate se deschid în sens invers celor din faţă, bazându-se pe tehnologia GM, denumită „FlexDoors".

Interiorul mini-MPV-ului poate fi adaptat unei game largi de utilizări, datorită sistemului „FlexSpace" ce permite rabatarea rapidă a celor trei locuri din spate, independent unul de altul, pentru a crea mai mult spaţiu pentru bagaje.

Viitorul model Meriva va fi animat de şase motorizări, atât pe benzină, cât şi diesel, şi care vor avea puteri cuprinse între 75 şi 140 CP. Se pare că va fi introdusă şi o versiune EcoFlex.

Motoarele diesel vor fi reprezentate de o gamă modernă de propulsoare de tip CDTI, al căror vârf de lance este reprezentat de un 1,7 litri, capabil să dezvolte o putere maximă de 125 CP. Transmisiile disponibile vor fi cu cinci şi cu şase trepte de viteză.

Mazda 5

Mazda 5 combină performanţele superioare în ceea ce priveşte protecţia mediului cu o nouă expresie a designului

Mazda 5 combină performanţele superioare în ceea ce priveşte protecţia mediului cu o nouă expresie a designului

C-MAV („Compact Multi Activity Vehicle") este denumirea segmentului nou-creat de cei de la Mazda. „Acesta combină performanţele superioare în ceea ce priveşte protecţia mediului cu o nouă expresie a designului", a explicat Hideki Matsuoka, managerul proiectului Mazda5.

Noua înfăţişare a maşinii foloseşte limbajul de design „Nagare Flow" care contribuie la scăderea consumului de carburant datorită coeficientului aerodinamic scăzut. Flexibilitatea interiorului este dată pe de o parte de uşile din spate culisante, iar pe de altă parte de cele şapte locuri ce pot fi configurate cu uşurinţă în mai multe variante.

Mazda 5 va fi echipată cu un nou motor pe benzină 2,0 DISI cu injecţie directă cu aprindere prin scânteie. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. De asemenea, va fi disponibil şi un motor de 1,8 litri, cu transmisie manuală cu şase trepte.

Ford S-Max 

Noua versiune a modelului Ford S-Max beneficiază de un design modern şi de motorizări îmbunătăţite

Noua versiune a modelului Ford S-Max beneficiază de un design modern şi de motorizări îmbunătăţite

Prezentate în premieră în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles desfăşurat în perioada 14-24 ianuarie 2010, cele mai noi versiuni S-MAX şi Galaxy beneficiază de un aspect nou şi de tehnologii avansate, remarcabile, informează site-ul oficial al firmei.

Modelele reprezintă primele vehicule dotate cu motorul de înaltă eficienţă, pe benzină, Ford EcoBoost 2,0 litri sau cu motoarele diesel Duratorq TDCi 2,0 litri îmbunătăţite semnificativ şi care oferă 163 CP.

Transmisia avansată, cu dublu ambreiaj, în şase trepte - Ford PowerShift - este disponibilă pentru prima dată pe autovehiculele de clasa mare Ford şi este oferită în echiparea standard împreună cu motorul pe benzină Ford EcoBoost şi opţional în combinaţie cu motorizarile diesel Duratorq TDCi.

Odată cu modelele noi S-Max şi Galaxy, vor fi oferite şi o serie de dotări noi, cum ar fi sistemul de detectare a unghiului mort, limitatorul de viteză, iluminarea interioară şi exterioară cu tehnologie LED, sistemul electric de blocare a uşilor spate pentru siguranţa copiilor, precum şi un impresionant sistem de sonorizare Ford Premium Sound System, de 265 watti.

Fiat Doblo 

Noul Fiat Doblo dispune  de şapte locuri pentru pasageri

Noul Fiat Doblo dispune  de şapte locuri pentru pasageri

Fiat a prezentat în toamna anului trecut noile imagini şi datele tehnice ale modelului său de succes (atât în Europa, dar şi în România), Doblo. Schimbările sunt substanţiale, fiind vorba despre o nouă platformă, noi motorizări, noi dotări de siguranţă, noi dimensiuni ale spaţiului util şi şapte locuri în maşină. Gama de propulsoare va include patru tipuri de unităţi - unul de 95 CP pe benzină şi trei Multijet de ultimă generaţie, cu puteri de 90, 105 şi, respectiv, 135 CP.

Slalom

Peugeot SR1

Peugeot va prezenta la Salonul Auto de la Geneva din martie 2010 un nou concept denumit SR1 Concept Car, un hibrid sport cu 2 + 1 locuri. Peugeot SR1 Concept Car - în fapt un „Roadster Grand Tourisme" cu lungimea de 4,82 de metri - dispune de trei locuri, accesul la scaunul pasagerului din spate poziţionat central făcându-se prin glisarea în faţă a consolei centrale. Conceptul SR1 este animat de două motoare, unul pe benzină, de 1,6 litri, cu turbocompresor care generează 218 CP şi un motor electric de 95 CP. 



Citroën se „încalţă" de la japonezi

Viitoarele modele C3 şi DS3 (foto) vor fi echipate cu pneuri Turanza şi Potenza, produse de niponii de la Bridgestone, au anunţat oficialii Citroën, informează autoblog.it. Anunţul surprinde, deoarece este binecunoscut parteneriatul statornic dintre Citroën şi producătorul francez Michelin. Bridgestone ar urma să „încalţe" modelul C3 cu pneuri Turanza şi cu pneuri Potenza noul DS3. Directorul diviziei europene Bridgestone, Didier Schneider, a declarat că parteneriatul cu francezii este o consolidare a poziţiei japonezilor pe piaţa europeană şi globală.

Peugeot SR1
Citroën

Motorul clasic are viitor

„În opinia mea, motorul cu ardere internă nu va fi niciodată abandonat", a declarat Koei Saga (manager în cadrul Toyota Motor Corporation) la Salonul Auto de la Detroit, informează „New York Times", citat de green.autoblog.com. În opinia oficialului nipon, vehiculele electrice sunt destinate călătoriilor scurte din mediul urban, iar viitorul acestora este posibil doar dacă „vom uita de durata de viaţă a bateriilor şi de costul reciclării acestora". Opinia lui Saga este că viitorul aparţine vehiculelor hibride care folosesc un motor cu ardere internă şi unul electric.

Toyota Motor Corporation
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite